Oppskrift – Crispy Chicken Nuggets

Haha okeeei, jeg går langt uten for komfortsonen min når jeg poster dette innlegget her, for noen mesterkokk er jeg så absolutt ikke! Faktisk, så hater jeg å lage mat. Hjernen min er helt “no cook, only eat”. Men min bedre halvdel er kjempeglad i å lage mat og teste nye ting, og her om dagen lagde han de sykeste chicken nuggetsene jeg har smakt noen sinne. Bedre enn maccern, bk, gyda, har aldri smakt så gode og crispy nuggets før! Oppskriften var latterlig enkel også, så jeg tenkte å dele den her.

 

Du trenger

Kylling fileter  //  Mel  //  Egg  //  Panko  //  Olje

Sett ovnen på 225 grader med over og undervarme. Skjær opp kyllingen i nugget-store størrelser. Dypp dem først i mel, så i rå, rørte egg, og til slutt panko. Legg dem på en rist med bakepapir under, og hell liiiiitt olje på hver. Stekes i omtrent 20-30 minutter. De skal bli gyldne og sprø utpå, men gjennomstekt.

 

Jeg tror at hvis du ønsker sånn fastfood nugget-konsistens så kan du bruke kjøttdeig av kylling i stedet for fileter. Den viktigste ingrediensen her er uanset den der Panko-greia! Det er den som gjør nuggetsen så crispy og god. Vi fant den i avdelingen for asiatisk mat på Meny. Ellers stekte vi litt poteter, løk, sopp og chili og hadde som tilbehør, i tillegg til sweet chili saus.

6 kommentarer

Siste innlegg