Slik overlever du sprengkulda!

Som jeg tidligere har nevnt på bloggen, så er jeg verdens største frossenpinne. Vinteren er fin med glitrende snø og is, men der stopper moroa for min del. Etter jul er jeg stort sett ganske gira på sommer, men i vinterlandet Norge må vi komme oss gjennom noen kalde måneder før våren melder sin ankomst.

But I got your back! Jeg NEKTER å fryse hele vinteren, og har noen triks jeg tyr til når temperaturen blir bitende. Her er hva jeg gjør for å holde varmen så godt som mulig gjennom vinteren, håper det kommer til nytte for noen 🙂

 

1. Varmeflaske. Gjerne to stykk! Jeg produserer nesten ikke egen kroppsvarme, spesielt når jeg sitter eller ligger i ro tar det laaaang tid å få varmen i meg. Derfor er disse et must når jeg skal legge meg. Jeg bruker de også når jeg chiller i sofaen hjemme. Om du ikke har varmeflaske kan du enkelt fylle varmt vann på tomme brusflasker.

2. Ullundertøy. Jeg er så glad for at mom-jeansen er blitt en ting nå, så kan jeg komfortabelt ha ull-longs under uten at noen ser det, hehe! Et godt sett ullundertøy gjør underverker, spesielt hvis du skal gå langt i bitende kulde.

 

3. Varme drikker. Jeg er en sucker for varme drikker, kaffe, te, kako, gløgg, jeg drikker ALT! Det er kanskje det jeg liker best med vinteren, for en glovarm kopp kakao om sommeren blir liksom bare feil…. Men varm drikke er en lifesaver, og varmer deg godt opp innenfra.

 

4. Ekstra fukt. Vinteren er hard mot hud og hår, så om vinteren bruker jeg en ekstra fet hudkrem til ansiktet. Leppene og hendene er også noe som får gjenngå i løpet av vinteren, og jeg er helt avhengig av å ha lipsyl og håndkrem med meg hvor enn jeg går. Håret blir også ekstra tørt om vinteren, og da er det alfa omega med en god hårolje som beskytter mot vær og vind!

 

5. En tykk morgenkåpe og tøfler. Som den frossenpinnen jeg er mister jeg omtrent all kroppsvarme i løpet av de første fem sekundene etter jeg har tatt av meg dyna, så da må en tykk morgenkåpe og tøfler til.

6. Store skjerf. Grunnen til at jeg elsker store skjerf er fordi de funker fint som pledd også. Skikkelig digg når man sitter på skolen.

 

Hva er dine triks for å holde på varmen? 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg