Storytime – Første gang jeg bodde alene

Nå er jeg 24 år gammel, og har allerede rukket å oppleve mye av livets “første”. I dag tenkte jeg å fortelle dere om første gang jeg flyttet for meg selv og bodde alene. Det var store greier for 18 år gamle meg, haha! Kanskje noen av dere kjenner dere litt igjen i historien min, og hvordan det var å forlate redet for første gang og få smake på friheten som voksen.

Jeg bodde i en hybel hos pappaen til et par venninner av meg. Hybelen var bitteliten, tror ikke den var på 30kvm en gang, og den hadde ikke ovn, fryser, eller et eget soverom. Men jeg elsket den. Det var min egen plass, og jeg fikk rote, vaske og styre akkurat som det passet meg. Friheten kostet meg 3000kr i måneden, og det ble finansiert gjennom helgejobb og barnebidrag fra pappa. Jeg var lut fattig de seks månedene jeg bodde der og overlevde ved å spise nudler, men det var soleklart verdt det etter min mening!

Jeg har faktisk ikke slettet bloggen jeg brukte på denne tiden, så for nostalgia kan jeg dele dette lille mesterverket av en tekst med dere.

” Jeg bor da på en bittebitteliten hybel nede ved samasjøen her i Harstad. Her har jeg bodd i snart seks måneder, og jeg har både trivdes og ikke trivdes. Det som kanskje gjør at jeg mistrives er at jeg er så forferdelig dårlig på husarbeid, så f.eks blir koppvasken ofte stående i flere uker og jeg tar den først når jeg innser at jeg bruker spill-cover som fat, eller når det begynner å lukte rart. Hvis jeg først rydder klarer jeg å holde det ryddig ganske lenge da. Jeg har heller ikke fryser eller stekeovn, så det går mest i brødmat, nudler og toast. Gleder meg dog til å flytte hjem til mamma, det skjer om en uke. “

/ min oppfatning av interiør i 2013 /

Elsker hvordan jeg ikke orket å rydde eller ordne NOE før jeg tok disse bildene, haha!

Hvordan var det første gang du flyttet ut? Eventuelt hvordan tror du det blir å flytte ut for første gang? 🙂

12 kommentarer
    1. Hahaha, så artig å lese! E ganske glad æ flytta nu når æ gjorde og fikk blitt litt mer ansvarsfull først, for æ trur det ville endt sånn med mæ også om æ hadde flytta ut som 16-åring når æ hadde sååå lyst 😂

    2. Det er utrolig hvor lite plass man eegentlig trenger, haha! Jeg hadde også bare et veldig lite rom, men hadde heldigvis også felleskjøkken, så kjøkkenet var ikke en del av rommet 😀 Savner det nesten litt!

    3. frkfrontend: Ja, den hybelen der fungerte helt fint for meg når jeg bodde der alene 🙂 Savner det nesten også litt, var jo sykt koselig haha 🙂

    4. mairho: Haha ja tru mæ, æ merke STOR forskjell på å bo for mæ sjøl nu i dag, kontra da æ bodde for mæ sjøl som 18-åring :’) Jeeesus, kunne jo ikke ha folk på besøk en gang!

    5. Husker så sjuuukt godt den hybelen der! Fortsatt imponert over hvor lenge du fikk til å bo der! 🙂 Og den gangen vi klarte å få til et vors der inne hahaha :p

    6. Ida Elise: Hehe, husker best den gangen du og Sondre skulle komme på besøk, og jeg hadde forsovet meg hos eksen, og når jeg endelig kom frem stod dere og tok koppvasken :’) Snilleste vennene mine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg