Jeg tester: Løsvipper under vippekanten

Som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg lenge ønsket å teste ut en teknikk for påføring av løsvipper, altså hvor man legger vippene under vippekanten i stedet for over. Dette skal se mer naturlig ut da man ikke ser selve remsen vippene er festet på, også skal man slippe unna at vippene løsner i kantene i løpet av dagen. Det påståes at det er slik flere kjendiser bruker løsvipper, og at det er slik de gjør i mascara-reklamer og liknende.

Jeg har rett og slett fulgt denne tutorialen. Jeg har brukt duo sitt vippelim, klippet remsene i to deler på midten og festet dem med en vanlig pinsett. Jeg festet vippene helt opp mot vipperoten, og ikke midt på våtkanten.

 

Det ble litt knøing og feiling under påføringen men jeg fikk det til på omtrent 10 minutter, og det føles ikke ille ut i det hele tatt! Man kjenner at vippene er der, men det er ikke vondt eller ubehagelig. Jeg var veldig skeptisk til denne teknikken først, for jeg har så sensitive øyne at jeg må kjøpe de dyreste kontaktlinsene, noe billigere gjør så vondt at jeg bare begynner å grine. Men øynene mine taklet faktisk dette helt fint. Om man får vippelim på øyet svir det litte grann, men hvis du noen sinne har fått snussaft på øyet er det ca en tiendedel av den smerten, så det er ikke så ille. Det gikk helt fint å bruke dem hele dagen.

 

 

Jeg var først superfornøyd med resultatet, vippene og limet irriterer ikke øynene og de ser freshe ut… Så lenge jeg har øynene åpne! Haha, jeg skulle ta et bilde ovenfra, og så plutselig hvordan de så ut fra den vinkelen….. Not cute! Er ikke helt sikker på hvor mye jeg bryr meg, for jeg går jo ikke rundt med øynene lukket og hodet bøyd nedover, men det er jo litt flaut om noen skulle se dem fra den vinkelen.

Jeg trimmet vippene litt ute i enden og kastet de delene, noe jeg nå skulle ønske jeg ikke gjorde. Lurer på om det kunne sett bedre ut hvis jeg hadde plassert en liten bit på midten for å ordne opp i “hullet” man ser ovenfra.

 

Jeg tror rett og slett at jeg må prøve meg frem litt og se om jeg klarer å få et finere resultat. Jeg ble veldig glad når jeg fikk det til uten for mye styr, og det ikke irriterte øynene mine, så hvis jeg hadde klart å få et skikkelig fint resultat (fra alle vinkler haha) og bli så dreven på det at det ikke tar lang tid tror jeg at dette er noe jeg kunne begynt å gjøre fast.

Har du prøvd dette før?

10 kommentarer

Siste innlegg