Hvor mye hud er lov?

En debatt som er nesten like varm som været om dagen, hvor mye hud er det lov å vise på gaten ute? Eller på jobb? Jeg synes det er litt sært, og lurer på om ikke folk skal bli lei av å bry seg om hva andre går med. Jeg kunne selv sikkert liste opp 100 ting jeg ikke skjønner at andre folk går med, men det er så mye enklere å minne seg selv på at vedkommende mest sannsynlig går med det fordi han/hun liker det, og da må de få lov. Her er hva jeg tenker om klesdebattene jeg har kommet over de siste par dagene.

– Baris på åpen gate, yey eller ney? Jeg gir tommelen opp til baris på gaten, jeg synes det er litt tøft gjort. Jeg ser en påstand er at mange av mennnene som går i baris gjør det for å vise seg frem, noe jeg synes er litt merkelig. Kan ikke grunnen(e) være så enkel som at det er varmt, de vil bli brun, og ikke vil gå i en skjorte som får masse ekle svettepads utover dagen? Hadde sikkert gått i baris selv om det hadde vært innafor for jenter, haha!

Eneste bilde jeg har av meg i “baris”. Jeg liker for øvrig også å vise meg litt frem, hva er problemet? :)))))))

 

– Hvor kort skal shortsen være? Jeg tenker at så lenge ikke buska tyter utenfor og man får kjønsslepper på avveie, så kan den vel egentlig være så kort som man selv vil. Personlig synes jeg det er en smule harry med så kort shorts at hele rumpeballen vises, men hva jeg synes er pent eller ikke burde ikke hindre folk i å gå med hva de vil.

 

– Shorts på jobb, yey eller ney? Argumentet for at man skal kunne gå i hva man vil bunner i at man representerer seg selv, men på jobb gjør man vanligvis ikke det, da representerer man bedriften / selskapet man jobber for. Jeg synes likevel at shorts til en viss grad skal være innafor når været har vært som i det siste, men kanskje en lengde ned til knærne? Og i stedet for vanlig jeans, så kan man bruke en sort shorts? Kanskje det kunne blitt laget en “dressbukse versjon” av shorts, haha!

 

– Sandaler på menn? Hvis menn blir like plaget av overopphetede føtter som meg skjønner jeg godt at de går med sandaler! I denne varmen takler jeg ikke å bruke sokker og sneakers, for jeg får en brennende følelse i fotsålen som er grusom. Å oppfordre til litt stell av føtter er ikke så dumt, men menn må få gå i sandaler de også.

 

Hva synes du? Hvor mye hud skal være lov?

13 kommentarer
    1. Helt enig! Har jo vært så ekstremt varmt i det siste, og da syntes æ virkelig ikke folk treng å legge sæ oppi at folk kler litt av sæ. Det bør man jo kunne få lov til!

    2. La folk kle seg som de vil! 🙂 Enig i det du sier, så lenge buska, ballene og kjønnsleppene holder seg innafor shortsen må da folk kle seg som de vil.
      Begynte nesten å grine i dag når typen dro på jobb i shorts og jeg viste at to lag med ullklær lå klar for meg på jobben (Men der må jeg jo kle meg sånn siden det går på sikkerhet). Synes plasser som resturanger og buttikker kunne vert litt greier på hvilke klær som var tillatt, så lenge det ikke går utover sikkerheten på jobb så burde man kunne kle seg behagelig!

    3. Gunnhild Resell: Helt enig! Uff, kjenner meg igjen mtp jobb, har selv jobbet på bensinstasjon i 5 år, og der måtte vi alltid bruke bukse pga sikkerhet (forståelig nok, hadde vært krise å søle en liter kokende matfett over bare bein). Men på arbeidsplasser hvor man ikke trenger klær pga. sikkerhet burde det så absolutt være slingringsmonn for å kunne kle seg behagelig i varmen!

    4. mairho: Nettopp! Det handle ikke nødvendigvis om å vise hud bare fordi man kan (noe man forsåvidt også burde få lov til hvis man føle for det), det e jo faktisk steikvarmt ute, og da må det være innafor å kle av sæ litt uten at alle andre skal bry sæ.

    5. jeg synes man skal kle seg som man vil på privaten, men på jobb må man følge reglene der 🙂 jeg som jobber i barnehage NEKTER å gå med lange bukser på sommeren, men passer på å bruke “fotballshorts” som går godt nedpå lårene 🙂

    6. Maiken Johnsen: Enig! Skjønner godt at du nekter å bruke lange bukser på sommeren i barnehage, haha! Men det er jo fullt mulig å kle seg praktisk og anstendig samtidig )

    7. Vi hadde shortsdebatten på jobb her om dagen, etter at rådmann hadde sagt sin mening. Vi var egentlig alle enige om at alle, begge kjønn, burde få lov til å gå med short om de vil. Gutter/menn har som regel vett til å bruke en knelang shorts, og det ser jeg virkelig ikke problemet med. Likevel mener jeg også at jenter burde ha en viss lengde på shorten- den du har på bildet mener jeg er alt for kort til å bruke på jobb, nesten uavhengig av hvor man jobber 🙂 Det samme med skjørt- den bør gå til minst midten av knærne 🙂
      Ellers tenker jeg at folk må få gå i det de vil på fritiden, men jeg syns ikke det er ok å stå i baris i kioskøen for å kjøpe is, slik at når jeg snur meg, med isen i hånden, så dulter den plutselig borte en alt for nærgående hårete mann 😛 ha ha

    8. Elevele: Enig, man burde få gå i shorts på jobb så lenge sikkerhet ikke krever bukse, men krav til lengde er bare å forvente! En arbeidsplass er ikke akkurat plassen å vise frem “godsakene” på :p

    9. Trodde først det var en mann på det øverste bildet, la ikke merke til håret! Du har ordentlige muskler som du kan vise frem! Tøft!
      Det er lov med mye hud på sommeren. På Cuba må de visstnok dekke seg til for å stenge ut varmen, men det er snakk om mye høyere temperaturer.
      Vi har ikke muligheten til å lufte tærne og bena hele året. 😉

    10. pebble: Haha, det tar jeg som et kompliment! Takk 😀
      Ja, har skjønt det slik at arabere i midtøsten ikke nødvendigvis dekker seg til pga. religion, men fordi det stenger varmen ute, så det er nok noe i det! Men som du sier, vi har ikke muligheten til å lufte kroppen hele året, så da må litt ekstra hud om sommeren være lov 🙂

    11. Ja, husker jeg jobbet i en kiosk hvor vi lagde varm mat og slikt, og der fikk vi ikke gå i for korte skjørt, eller shorts pga sikkerheten hvis vi skulle søle på oss, og også pga hygiene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg