Neste innkjøp må bli…

Dere kjenner meg, og vet jeg ALLTID tenker på klær, haha! Jeg blir gradvis mer og mer forelsket i min egen garderobe, og denne høsten fikk jeg investert i mange skatter som virkelig har gitt garderoben min et løft. Men mye vil ha mer, og jeg jobbe stadig med å planlegge neste innkjøp slik at jeg vet pengene går til noe jeg trenger eller noe som vil fungere med garderoben. Så her er topp 11 på ønskelista for det kommende året.

 

 

1. Ny kjole til jul. Nå har jeg unnet meg selv så mye nytt, men det er en siste ting jeg vurderer å unne meg selv dette året, og det er en ny kjole til jul. Jul feirer vi jo hvert år, så jeg kunne tenkt meg en kjole jeg er fornøyd med som jeg vil bruke år etter år. Denne røde fra ChiChi London har jeg ønsket meg lenge, og tror den ville holdt meg fornøyd i mange år.

2. Hvite sneakers. Jeg kjøpte nye sneakers i fjor, og gikk for svarte siden jeg bruker så mye svart ellers. Vel, nå angrer jeg, haha! Så til neste sommer sikter jeg meg inn på å et par hvite sneakers. Jeg tenker å gå for en klassisk modell som Superstar modellen fra Adidas, slik at jeg får maks bruk for pengene.

3. Topper og singleter til sommeren. Som en jente fra nord har jeg aldri orket investere så alt for mye i sommergarderoben, siden sommeren i nord ikke er så mye å skryte av. Men her nede i sør kunne jeg virkelig trengt en litt større sommergarderobe, for å si det mildt! Så noen freshe topper for varmt vær må jeg fikse til neste sommer.

4. En hvit strikkegenser. Det har vært på ønskelisten leeeeenge, og nå har jeg strikkegensere i alle mulige farger, utenom hvit. En hvit strikkegenser hadde med andre ord gjort samlingen komplett.

5. En brun/tan/camel vinterkåpe. Jeg har fire vinterjakker i fargene lys grå, mørk grå og to svarte, og en brun kåpe har jeg ønsket meg i mange år. Brun er jo faktisk en farge, så det ville gitt et skikkelig løft til den ellers så mørke vintergarderoben min. I tillegg er en “camel coat” en klassiker, så den kommer aldri til å gå ut av trendbildet.

6. Pointy boots. Jeg har fått skodilla, haha! Jeg ønsker meg virkelig boots med litt høy hæl og spiss tå. Synes det ser så tøft, men ser likevel feminint og pyntet ut. Tror de ville se fantastisk ut til både mom-jeans, paper-bag bukser og skjørt, og de er så smashing å bruke om høsten!

7. Flere fine “flats”. Jeg er egentlig ikke en “høy hæl” jente, og går oftest i flate sko. Derfor har jeg har forelsket meg helt i oxford-skoene mine, siden de ser pyntet ut uten at jeg må dra den helt ut med høy hæl. Så jeg ønsker meg virkelig et par i brunt også! Ellers har jeg lekt meg med tanken på loafers, føler de er et hakk mer chill enn oxfords.

8. Nye sandaler til neste sommer. Jeg brukte jo de brune gladiator-sandalene mine hele sommeren, og kunne virkelig trengt et par til så jeg kan variere litt når vi har hetebølge i sør. Ironisk nok har jeg mange sandaler med høy hæl, men av en eller annen grunn er ikke tanken på høy hæl så forlokkende i 30 plussgrader.

9. En ordentlig vintersko. I år tenkte jeg ikke så langt, og kjøpte et par som er fine og foret, men de vil nok IKKE gjøre jobben hvis jeg for eksempel må måke snø. Tidligere har jeg alltid brukt Uggs, men i det siste har jeg virkelig fått sansen for duck-boots. De er både fine og veldig praktiske. Så det står høyt på prioriteringslista. Gode vintersko er et must!

10. Flere “stoffbukser”. Jeg kjøpte min første “dressbukse” nå i sommer, og jeg er helt forelsket, haha! De er fine og syyyykt behagelige, samt at det er er fint å ha litt andre bukser å variere mellom slik at man ikke bare har jeans. Det er så mange fine modeller å velge i mellom, og jeg ønsker meg veldig en i brunt og med vide ben.

11. Vesker og ryggsekk. Før var jeg en skikkelig veskejente, og i 2013 hadde jeg en samling på rundt 7 vesker jeg byttet på å bruke til skolen. De ble selvfølgelig alle utslitte etter hvert, så nå må jeg jobbe meg opp en ny samling. Det er jo faktisk ikke så alt for lenge til jeg er ferdig på skolen (ett og et halvt år omg!), så jeg blir ikke å kjøpe flere vesker til skolebruk. Men å ha noen vesker å varierre i til hverdags føler jeg er et must.

12 kommentarer

Siste innlegg