Serier og meditasjon

Hellåååå! Jeg har kommet til det punktet i skoleåret hvor all tiden går til å prøve å henge med for å overleve semesteret, så jeg føler ikke at jeg har så mye overskudd eller inspirasjon til å blogge. Og hadde jeg blogget ville det nok for det meste vært innlegg hvor jeg klager over hvor mye jeg har å gjøre på skolen (slik som nå), og jeg føler ærlig talt at jeg har brukt opp den kvota, hehe. Så la oss snakke om noe annet.

 

 

Mulig denne “tidsklemma” er en stor illusjon, for jeg klarer likevel å finne tid til å se på serier. Siden sist har jeg sett hele “Avatar – The Last Airbender”, som er en av favorittseriene mine. Er veldig spent på live-action versjonen Netflix skal lage, håper det blir bra! Favorittkarakteren min er uten tvil Iroh, som til tross for mye motgang og sorg klarer å være selve idealet på et godt menneske. Skulle ønske alle kunne være som Iroh.

Serien har inspirert meg såpass mye at jeg har begynt å meditere, i håp om at det skal løse alle problemene mine. Akkurat det kommer det nok ikke til å gjøre (men det er lov å drømme haha), men jeg har lenge vurdert å prøve meditasjon for å se om det kan hjelpe på insomniaen min. Så langt ser det faktisk ut til å fungere, for siden jeg begynte å meditere (en uke siden) har jeg utrolig nok sovnet innen en time etter jeg har lagt meg. Nå krysser jeg alle fingre og tær for at dette faktisk er et resultat av mediteringen, og ikke bare en god periode. Tenker å oppdatere dere senere om mediteringen fungerer, sett at jeg er flink og fortsetter med opplegget.

 

 

Så det har jeg drevet med i det siste. Skole, serier, meditasjon og søvn. Ikke mye spennende med andre ord, haha! Av mangel på bilder fra den siste tiden slenger jeg med et lite bilde av hva vi driver med på skolen. Vi jobber med å bruke spaltelampe og 90D-linse, som lar oss undersøke netthinnen inni øyet. Og for å gjøre den oppgaven litt lettere blir vi medisinert for å gjøre pupillen større på øyet som undersøkes. Det ser litt freaky ut, men det er gøy å kikke inni øyet. Kanskje det mest spennende vi gjør på studiet.

 

Vi blogges senere! Når vet jeg ikke, men en gang skjer det nok! Enn så lenge får dere ha god halloween 😀

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg