Nytt familiemedlem!

Nei jeg er ikke gravid, jeg har ikke fått et kjæledyr, har bare fått en ny plante, hehe! Plantemiljøet er så langt et av de koseligste og fineste miljøene jeg har sett, for denne nye planten fikk jeg av ei jeg aldri har møtt, har ikke snakket med henne en gang. Ida Elise jobber sammen med henne, så Ida viste henne bloggen min siden hun også er plantefrelst. Også leste hun at jeg ønsket meg en Raphidophora Tetrasperma, så hun ga Ida en stikling fra sin plante som Ida kunne gi til meg. Herregud, tenk at det finnes så snille folk?! Tusen takk<3

 

Ellers så har Monstera Deliciosaen min snaaaaart åpnet det nyeste bladet. Herregud jeg er så utålmodig, det er snart tre uker siden den først hadde sendt ut det første bladet, og det har ENDA ikke åpnet seg! Utålmodig som jeg er har jeg undersøkt bladet litt, og det nye bladet har to hull, så det er jo fremgang. Men det ser ikke ut til at det har fått en full splitt. Men det er to andre blader på vei også, så om jeg er heldig får jeg kanskje en full splitt på en av de andre.

 

Og på snakk om Monstera Deliciosa, jeg tror aldri jeg har vært så skuffa som når jeg dro innom Mester Grønn i Tønsberg nå i helga. Der solgte de gigantiske, flotte, modne blader fra Monstera Deliciosa, MEN DET VAR IKKE STIKLINGER! Herregud, jeg ble BRA skuffa da jeg dro opp et blad og så at det var kuttet for langt opp til at du kan få en ny plante av det. Hadde lett kjøpt om det var stikling. Men enn så lenge får jeg bare være snill med planten jeg har, så blir den sikkert fin etter noen år den også.

 

Ellers ser det ut til at det nye bladet på den variegerte Adansonii-en min får veeeeldig fin variegasjon! Jeg er superspent på dette nye bladet, håper på et sterkt og tydelig mønster! Ser ikke ut til at det blir noe hvitt, men det er lov å håpe, hehe!

 

Alocasia Zebrinaen min ser ikke ut til å trives så veldig godt etter ompottingen. Jorda er enda ganske fuktig, så det ser ut til at jeg må potte den om på nytt og gi den en litt bedre drenert jord. Ugh, gi meg styrke! Begynner å bli litt lei av denne planten nå, om han ikke ligger helt på skeiva så skal han bli droopy og overvannet. Jaja, da vet jeg det til neste gang!

 

Ellers har vi hatt noen presentasjoner på skolen i dag, og jeg har tre dager til å forberede meg til den siste eksamen på torsdag. Dette blir nok en stor en, med mye tungt pensum. Tenker likevel å ta meg litt “fri” i dag, og kanskje spille litt, samt se den nye GOT-episoden med Jonas. Det fortalte jeg ikke, jeg dro hjem fra Tønsberg i går, og var så stressa at jeg klarte å hoppe på feil tog. Det gikk nå greit, men hjemturen ble 2 timer lengre enn planlagt, så gårdagen ble litt stress. Helga har for all del vært koselig, men etter et tett program med sosialisering og festligheter, samt hjemturen i går føler jeg at jeg trenger å stresse ned litt og slappe av. Så blir det på’an med pugging i morgen!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg