Ønskeliste interiør

Interiør er en slippery slope! Soverommet var vel det første rommet i leiligheta jeg ble “fornøyd” med, og som jeg først følte fikk et personlig preg av meg. Nå har jeg endelig fylt opp all vegg-plassen i stua, det er ingen tomme “gaps” mellom møblene og jeg er ganske fornøyd med fremgangen. Og likevel vil jeg ha mer! Så her er det som er på ønskelista akkurat nå.

/ Bokhylle HER / Hjertevase HER / Bilde av leopard HER / Plante: Philodendron Gloriosum /

Øverst på ønskelisten er den hjertevasen. Ble forelsket ved første blikk, og tenker at 700kr er jo ikke så ille å bruke på et slikt stykke kunst. Likevel synes jeg det er drøyt å bruke 550kr på bokhylla, som er et helt møbel, haha! Planten er en Philodendron Gloriosum, som er øverst på plante-ønskelista. Den ser så majestetisk ut med de store mørkegrønne fløyelsbladene. Også har jeg ønsket meg veggpynt siden vi flyttet inn, men utsetter det fordi jeg IKKE klarer bestemme meg for hva slags stil jeg vil gå for. Jeg liker dette “skoleplansje” inspirerte bildet av en leopard, men den ble litt i dyreste laget for nå.

 

/ Romdeler HER / Duftpinner fra Voluspa / Speil HER / Plante: Gullranke / Pothos /

“Fint bad” er neste prosjekt jeg vil komme i gang med. Badet vårt er lite, men har stort potensial for å bli mye koseligere enn det er nå. Vi har plass til en slik romdeler, og da hadde vi i hvertfall fått LITT mer lagringsplass, samt at jeg kunne hatt noen pynteting der. Som duftepinner! Synes ikke det lukter stygt på badet, men en frisk og deilig duft hadde absolutt ikke gjort noe. Et stort speil (som ikke står i den dårllig belyste gangen) har jeg også ønsket meg lenge. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skulle plassert det…

Ellers ønsker jeg å ha gullranker OVER ALT. Jeg vil ha dem over kjøkkeninnredningen, jeg vil la dem vokse seg lange slik at jeg kan feste dem rundt dørkarmer og taklister, og jeg vil prøve å ha noen på badet. Foreløpig er planen at jeg skal la den jeg har vokse seg stor og fin, så kan jeg klippe av grener og gro nye planter fra stiklinger. Men det tar jo så lang tid, så jeg vurderer sterkt å bare kjøpe et par gullranker til. Speede opp prosessen litt. Skal tross alt bare bo i leiligheta i 18 måneder til.

Også har jeg mange “uspesifiserte” ting på ønskelisten. Nå leter jeg etter den perfekte gullrammen til å ramme inn et klisjete kysse-bilde av meg og Jonas, og det er mission impossible… Vil tørre påstå jeg er litt kresen. Men da blir jeg i hvertfall fornøyd når jeg endelig finner det jeg vil ha!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg