September og oktober

Hei, hallo, lenge siden sist! Det har vært stille en stund, og det med god grunn, for det er sykt mye som skjer akkurat nå, både i studiet og livet generelt. I går var det hele fire innleveringsfrister, og jeg hadde en liten eksamen i dag, så jeg har nok å henge fingrene i. Jeg tenkte å ta en kjapp re-cap av alt det morsomme som har skjedd i det siste, for det er ikke bare på studiefronten det har gått i ett.

 

Vi kan begynne med det kjipe, som er at jeg nærmer meg uke 3 med betennelse på øyelokket. Så det har snart vært tre sminkefrie uker på meg, og jeg begynner å bli rimelig lei nå. Om det ikke er borte innen neste uke bestiller jeg time hos optiker, så får vi se hva som skjer.

En spesielt minneverdig dag var blant annet en dag i høstferien. Etter mye intens jobbing med en labrapport var belønningen en dagstur til Oslo med Marianne for shopping, ramen og John Mayer konsert. Jeg har levd lenge på den dagen, haha!

I tillegg til innleveringer og eksamen har det vært mye annet studierelaterte begivenheter som Clinical Conference med Spacsavers, fagdager og karrieredager på universitetet. Ene dagen vant jeg faktisk hele to premier, solbriller fra Eye Factory og gavekort på studentbokhandelen. Vanligvis vinner jeg aldri, men nå tror jeg hellet mitt har snudd altså! Gavekortet ble brukt på faglitteratur, en svæææær tjukk bok om alle stygge sykdommer som rammer øyet, og masse bilder slik at det aldri blir kjedelig å bla i den!

Resten tror jeg nesten jeg må ta i korte trekk for at ikke innlegget skal bli milelangt.

1) Alle som skal på utveksling fikk en tur til Nordagutu for å jobbe litt med studentbedriftene, utrolig koselig og fin tur!

2) Jeg og Jonas har hatt besøk av Håkon ene helgen, utrolig gøy å se Håkon igjen!

3) Det har vært maaaange turer ut med jentene denne høsten, haha. Vi tuller om at praksis/utveksling blir som rehab for oss.

4) Jeg har ellers vært mye sosial, med kino, filmkvelder, turer osv.

5) Jeg har blitt veldig glad i vannmaling, og har faktisk unnet meg litt nytt maleutstyr. Det var gøy og kos i ca. 1 uke før jeg ikke hadde tid til mer, haha!

 

Så ja, det har vært noen begivenhetsrike uker! I dag følte jeg endelig at jeg kunne slappe litt av og ta en pust i bakken etter eksamen og innleveringer, men har allerede åpnet en ny oppgave jeg skal forsøke å få gjort ferdig i dag. Oktober har virkelig bare sust forbi. Skulle ønske jeg kunne love jevnlige oppdateringer, men det blir nok ikke noe roligere fremover med det første. Så vi snakkes neste gang jeg har tid og overskudd!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg