Ett år som samboere!

14 august er en litt spesiell dag for meg, for nå er det ett år siden jeg og Jonas flyttet til Kongsberg og ble samboere! For å være ærlig var jeg veldig spent på hvordan det å bli samboere ville påvirke forholdet vårt, men det har faktisk ikke hatt noen negativ innvirkning på forholdet. Faktisk synes jeg vi har kommet mye nærmere hverandre etter vi flyttet sammen. Det var selvfølgelig en liten utfordring å flytte til en by hvor vi ikke hadde noe nettverk i det hele tatt, så jeg føler meg veldig heldig som har en så god støttepartner som Jonas. Han gjorde hele opplevelsen ti ganger lettere!

 

Ikke bare har vi vært samboere i ett år, men nå har vi også bodd i Kongsberg i ett år! Jeg føler meg ganske hjemme her, både i leiligheta og i byen. Kongsberg minner meg ganske mye om Harstad, men det er noen ekstra goder med å bo her, som en varmere sommer, mer stabilt vær, og at jeg har byer som Oslo og Tønsberg en liten togtur unna. Jeg trives utrolig godt på skolen, det er så fint miljø i klassen så jeg føler meg aldri ensom eller utenfor. Alt i alt har jeg det veldig bra, og er så takknemlig og glad for at jeg har vært heldig og havnet på en så fin plass med så fine folk. Altså, til og med husverten min er kul!

Jeg måtte selvfølgelig bla litt i arkivet og mimre over tiden vår her i Kongsberg

 

Det har ikke skjedd store forandringer i leiligheten siden vi i fjor. Ting tar tid og penger, og interiør er så visst ikke billig. Siden i fjor har samtlige planter dødd, jeg har endelig fullført diy-prosjektet på salongbordet, ordnet meg kontor (som aldri brukes, men det ser fint ut da), kjøpt inn pynteputer til sofaen, ordnet skostativ, og ENDELIG fått ryddet i boden. Det kommer seg litt etter litt, blir veldig gøy å se hvor mye leiligheten har endret seg den dagen vi flytter ut.

14 kommentarer

Siste innlegg