Bursdag i Antsirabe

Tirsdag fylt jeg 26 år, og det er nok en bursdag jeg vil huske livet ut for den ble jo feiret på Madagaskar! Litt merkelig å ikke være sammen med Jonas eller familie, men jentene sørget for at jeg fikk en fantastisk bursdag her i Antsirabe, så jeg er knallfornøyd.

 

Dagen startet med en liten surprise-frokost med bursdagsang, sjokolade, kaffe og lys! Også ordentlig mat da hehe. Dette var også første dagen vår på klinikken, så alle var tidlig oppe for frokost og klare for vår første dag på jobb.

 

Et bilde fra i dag, 22 januar. Dette er oss på refraksjonsrommet sammen med refraksjonisten Fara. Hun er utrolig dyktig, har aldri vært borti noen som er så dreven på retinoskopet som hun er! Tror vi kan lære masse av henne! Så langt har vi bare observert, stilt spørsmål og forsøkt å lære, men nå håper jeg vi får prøve oss som refraksjonister fra neste uke av. Begynner å bli gira!

Etter en morgen på refraksjonen var det litt mer gassisk undervising på ettermiddagen var jeg klar for dagens store happening: å dra på steinmarkedet! Og HERREGUD de har så mye stein her! Og det er så rimelig i forhold til Norge, det er helt latterlig. Jeg kjøpte en rosenkvarts-kule som kostet i underkant av 40kr. I Norge ville den nok kostet minst 500kr. Den dagen kjøpte jeg bare to stk, men jeg skal ta ut mer penger og dra tilbake for å kjøpe de skikkelig store steinene!

 

Dere ser kanskje at det er en tredje stein på bildet, den fikk jeg i bursdagsgave av jentene <3 Videre på kvelden var det pizza, quiz og kino arrangert av de frivillige her på Lovasoa. Kake fikk jeg først i dag, hehe! Den var sykt god og var en sjokoladekake med mandelkrem.

 

Ellers har de siste dagene vært grå og kjølig. Akkurat det hadde jeg ikke trodd, men det er faktisk litt kjølig her. Vi hadde noe sol de to første dagene, men de par siste har det bare vært regn, regn og enda mer regn. Men det går egentlig greit, vi har nå klær og vi har ærlig talt en jam packed schedule fra morgen til kveld. Så det er nesten like så greit at det ikke er latterlig varmt, haha!

 

Noen flere gleder fra Madagaskar

Jeg sover godt her, og står til og med opp på første alarm.

Det går bra med snusslutt. Litt enklere når det ikke er tilgjengelig for meg her, men jeg er likevel utrolig lettet over hvor bra det har gått.

Selv om jeg hadde håpet på litt sol og varme er det godt at det ikke er dødsvarmt her.

Det er snart helg! Da skal vi slappe masse av, og dra på sykkeltur til noen vann i Antsirabe.

At jeg spiste noe som var skikkelig godt til middag i dag. Madagaskar er ikke akkurat et land man besøker for maten, så når jeg finner noe som smaker skikkelig godt er det en fryd for sjelen! Men det er mye godt bakverk her dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg