Foto – Stjernehimmel

Som jeg nevnte i går var jeg og mamma ute for å se etter stjerneskudd. Fikk sett noen, fikk faktisk bilde av ett også, uten å skryte så alt for mye. Har ikke best utstyr til å ta ordentlige bilder av himmelen, så det får bli med noen litt uklare.  Morsomt å ta bilder igjen, lenge siden fotolysten har vært så på topp. Litt sur for at jeg ikke tenkte på å ta med fjern-utløser, og fish-eye objektivet mitt gir en vignette-effekt og gjør at alt ut mot endene blir litt dratt. Menmen, vi har ennå mye vinter igjen, kanskje jeg skal ønske meg objektiv i julegave.

Ser dere stjerneskuddet?!!!!!!

Ok, skal gjøre det litt lysere for dere så dere kanskje kan se.

Den streken, litt over skylaget, midt på bildet. Ser dere den? Det er faktisk et stjerneskudd! Haha!!! Jeg så det stjerneskuddet, dro rett over orions belte mens kamera tok bildet, åh, unnslapp et gledeshyl, men resultatet ble ikke akkurat som jeg håpet… Serr, aner ikke hvordan man får til bra stjerne-bilder, eller hvordan man fanger et stjerneskudd sånn ordentlig. Får bare prøve mer. Trenger objektiv med lavere blender-åpning, er nødt til å ha isoen skyhøyt, så blir alt for mye støy på bildene…. Ble mest fornøyd med det øverste bildet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg