Innflyttet

Nå har vi fått kommet oss litt til rette i ny-leiligheta. Jeg vet ikke med Charlie, men jeg tror nå at jeg har fått flytta alle tingene mine fra barndomshjemmet i skogveien til leiligheta på trondenes.

Jeg vil aldri flytte igjen, haha! Fyfaaaaen for et evig stress dette har vært, og fremdeles er. Nå er jo den verste delen unna, på selve innflyttingsdagen holdt jeg på fra 07 på morgenen til 22 på kvelden. Jeg blir veldig stressa og urolig av rot, så er fremdeles ganske stressa. For all del, jeg takler en tom snusboks og noen brukte fat på stuebordet, det må ikke være skinnende rent til enhver tid. Jeg er ikke helt Monica. Men når det når definisjonen bombardert altså…

Akkurat nå ligger nesten alle mine eiendeler i kasser og sekker. Og det takler jeg ikke. Hver gang jeg skal ha den ene lille tingen der må jeg gjennom en hel eske med dritt slik at jeg kan finne den. Også legge alt på plass igjen. Ellers er det bare galt å ha soveromsting på kjøkkenet og klær i stua, jeg er avhengig av å ha orden på rotet mitt. Så jeg stresser mye med å få ordnet oss oppbevaringsmøbler asap. Det blir å se mye bedre ut, og det blir mye mer praktisk. Charlie på sin side synes jeg stresser for mye. Jeg synes han stresser for lite. Er vel sånn det pleier å være.

Endelig er vi her da. Vår egen leilighet. Vårt eget hjem. Jeg sitter i stua og blogger, og Charlie ligger på soverommet og sover. Det er fint å ha egne rom til slike ting. Sirius har vært en helt siden vi flyttet. Han gjemte seg under sofaen de to første timene her, men kom raskt ut og begynte å snuse rundt og utforske. Da jeg flytta inn på hybel tilbrakte han de to første dagene bak toalettet. Grua meg ganske mye til vi måtte holde han inne, vanligvis skal han ut og inn, gjerne 5 ganger i timen. Men nå har vi vært her i fem dager og masing har det ikke vært noe av. Så det har virkelig gått strålende!

Tanken er å kjøpe nytt. Foreløpig låner jeg gulvlampen, bordet og tv-bordet av mamma. Har bestilt nytt salongbord fra Ellos, minner litt om bombay-bordet, i hvertfall i fargen. Så er tanken å ha hyller i samme farge på den lange veggen over sofaen. På lille veggen ved siden av soveromsdøren vil vi få oss veggfeste til tven, også får vi kvittet oss med tv-bordet. Og kanskje får vi et konsollbord under til å ha alle spill-konsollene våre på. Så vil jeg ha kremfarget trekk til sofaen, og ha pynteputer i dyp kongeblå, og kanskje beige og/eller sølv. Og gardiner i dyp kongeblå.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke er interessert i interiør, så enten har det kommet med tiden, eller så har jeg ikke vært så fan av den typiske interøri-trenden som har herjet Norge i det siste. Dere vet, alt skal være hvitt, hvitt og enda litt hvitt, med litt rustikk her, og shabby chic der, og selvfølgelig quotes, skrift og sitater over alt. Før denne trenden skulle alt sammen være i svart stål, fra black design, med knalle farger som turkist og grønt i kontrast til det mørke og nedtonede. Er kanskje bare det mainstreame som irriterer meg med interiør. Er så kjedelig når man kommer inn i en annens leilighet, også ligner den din egen på en prikk.

Badet er virkelig ikke noe særlig å skryte av, sånn rent utseendemessig. Men det fungerer nå som det skal. Også har det varmekabler! Så, nå har jeg fått vist frem rottereiret vårt! Ungkars-hybelen. Søppel-dynga. Skal ta nye bilder når ting begynner å komme på plass, men det blir nok ikke før i 2015. Charlie sover på soverommet, så får vise dere bilder av det ved en annen anledning. Haha, det eneste rommet som er nogen lunde ryddig ut, også er det opptatt!

Jeg gleder meg bare sånn til jeg kan kalle dette hjem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg