Velkommen 2015!

Fire timer før bussen gikk fikk jeg mail fra North Pole Dance and Fitness. Det ble kurs! Så i motsetning til alle andre som starter 2015 med en iherdig innsats på gymmet, avsluttet jeg 2014 på pole-kurs hos NPDF. Var jo selveste Gøril som var instruktør også, så jeg ble nesten litt starstruck. Så kleint å si det, men jeg skal nå være ærlig. Var så heldig å få en live-preview av koreografien til NM-kvalikken hennes, og fikk se henne gjennomføre en freestyle også. Kjempegøy, og veldig inspirerende!

Jeg fikk noen nye blåmerker, en callouse på hånda (aner ikke hva de heter på norsk), deilig gangsperre, noen nye mål å jobbe mot, masse inspo, også klarte jeg ett av målene mine for 2015. Twisted grip handspring, fra gulvet! Nå kan sommeren bare komme, gleder meg til masse streetpoleing!

xNIOy_MMP8

Haha, kjempeglad for at jeg klarte denne på tampen av 2014! Nå er det bare å øve den godt inn slik at den virkelig sitter.

For det meste bodde jeg hos Ida og Daniel, som jeg vanligvis gjør når jeg er i Bodø. Vi har sett Game of Thrones, shoppet litt, og selvfølgelig pratet masse. Nyttårsaften ble feiret hos Synnøve, med de beste menneskene i Bodø. Det er så gøy at Ida og Daniel har havnet i den samme gjengen jeg var i da jeg bodde der. Tilfeldigheter liksom. Vi ble fulle, dro på byen og danset, og etter mye om og men kom vi oss hjem og hadde vårt eget lille nach med litt mer geiming, sladder og Ben & Jerrys. Perfekt egentlig.

xSTB2xsMK6

Jeg har selvfølgelig noen mål for 2015.

1. Jeg skal trene like bra som jeg gjorde i 2014, om ikke bedre. Helst vil jeg bli flinkere på å trene mer jevnlig, i 2014 har det gått mye i perioder hvor jeg har trent bra, og perioder hvor jeg ikke har trent i det hele tatt. Jeg håper på at mer jevnlig trening vil hjelpe meg å nå de mer konkrete målene mine. For 2015 håper jeg å klare Allegra, Jade, spagaten(e), Janeiro, handstand, Orion og Titanic.

2. Bli flinkere til å prioritere tøying. Jeg hater å tøye, jeg synes det er så ufattelig vondt, så tøying er noe som ofte blir gjort litt halvhjertet på slutten av treningen. Jeg håper på å klare spagatene (i hvertfall jente-spagaten) og needle i løpet av 2015, så da må tøying til!

3. Huske på å freestyle oftere, minst en sang i løpet av hver treningsøkt. Freestyle er en så verdifull skill å ha som danser. Å bare kunne sette på en sang og danse. Og hvis jeg failer under en rutine så kan jeg bare finne opp noe på måfå. Det viktigste er å aldri stoppe.

4. Dette er egentlig ikke et mål, for jeg føler at jeg ikke kan kontrollere dette helt. Men i løpet av mitt første år med pole dance har jeg vært på to kurs, et i august og et i desember, og det har vært utrolig lærerikt for meg. Så jeg håper at jeg kan dra på noen kurs i løpet av 2015 også. Det kommer helt an på om anledningen byr seg, om jeg har penger, om jeg får fri fra jobb og sånt, men jeg skal holde øynene åpne!

Allegra, min drømme-move

Når det kommer til mål innen sport og trening bryr jeg meg ikke så utrolig mye om hvorvidt jeg når målene eller ikke. Jeg vil fokusere på å gjøre det jeg kan for å nå målene mine, også vil kroppen selv bestemme om den er klar eller ikke. Får jeg ikke til Allegra eller en bra handstand i 2015 så er det greit. Så lenge jeg kan være fornøyd med min egen innsats, og være stolt over de andre tingene jeg har oppnådd så er jeg glad. Jeg fikk NESTEN til Titanic på Gørils kurs… So close, but yet so far!

Jeg har tre mål som ikke er pole-relatert, haha! Det ene er å få leiligheta fullt møblert i løpet av 2015 (det MÅ jeg få til), og forbedre økonomien min. Jeg er så fæl på dette med impuls-kjøp, og tenker alltid det kommer til å ordne seg selv om jeg ikke har råd til mat den siste uka før lønning. Det er en stressfaktor jeg ønsker å bli kvitt. Også skal jeg søke meg inn på skole.

Blogging prioriterer jeg når jeg gidder. Jeg aspirerer ikke til å bli noen toppblogger, jeg har nok av ting å ta meg til, så å måtte drasse med meg kamera over alt og ta meg tid til skriving og bilderedigering attpåtil blir bare en belastning. Tror jeg skal konvertere dette om til en pole-blogg. Det hadde blitt bra!

Lykke til i 2015!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg