Koreografi

Nå er jeg snart ferdig med koreografien til Pole Sport mesterskapets kvelifikasjons-runde. Snart ferdig som i at jeg har over halvparten på papiret, litt er øvd inn, og noe gjenstår.

Jeg byttet sang, hadde egentlig tenkt til å gå for Tetris Type A fra Super Smash Brawl, men jeg hørte jo sangen i hjel før jeg fikk laget ferdig koreografien. Så når jeg skulle gjøre den ferdig var jeg bare lei den, klarte ikke å finne inspirasjon i sangen i det hele tatt og ble bare distrahert. Og siden jeg bare hadde omtrent halvparten av koreografien på papiret, og ingenting var innøvd var det like så greit å bare bytte.

Jeg kom på To Die For av Hans Zimmer og jeg synes den er perfekt! Den har perfekt lengde, de to første minuttene er den beste delen etter min mening, utrolig dramatisk og sterk musikk. Og den delen er over på akkurat 2:05, som er maksimum lengde på kvalifikasjons-videoen. Det eneste som er litt “negativt” er at den har høyt tempo. Som jeg elsker. Jeg elsker sanger med høyt tempo, men jeg har ikke utholdenhet, styrke eller koordinasjon nok til å kunne gjennomføre en så rask sang perfekt. Så jeg må virkelig gi 110% for å kunne “pull it off”. Typisk Lisabeth å ta seg vann over hodet, kan ikke safe og gjøre noe i mitt nivå, må alltid sprenge grenser og være så ekstrem som mulig. Men tenk hvis jeg klarer det da!

xfXAfIsMAB

Klarte comboen så perfekt en gang, perfekt timing, vinkling, håndbevegelser, alt, også bare glemte jeg å trykke på record… Så da ble det med en dårligere.

Jeg har skrevet ferdig ca 100 sekunder av sangen (av 125), og akkurat nå er det bare spins på spinning-pole som gjenstår og det meste av floorwork-delene. Jævla floorwork, jeg synes det er gøy å gjøre det, men jeg klarer altså aldri å komme opp med floorwork-combos i hodet. Anyway, til nå har jeg øvd inn 15 sekunder av sangen (15 sekunder av 125, jeg har MYE jobb fremfor meg), på de 15 sekundene skal jeg gjøre en combo på 5 moves. Movesene og overgangene er greie nok i seg selv, men å time det riktig, få alt i perfekt vinkel samtidig som jeg har pointede tær og rette linjer er vanskelig.

Var litt stolt når jeg fikk blodtrøske etter shoulder mount, har ikke fått blåmerke etter den før. Er overbevist om at shoulder mount også har ødelagt krage-beinet mitt, det er en merkelig bøy i beinet på shoulder mount-siden min som ikke er i beinet på den andre siden.

Så får jeg vel be en liten bønn til Gud om at lokale og sånt fikser seg etter hvert. Jævla stress altså, en hvis jeg nailer koreografi og alt også er det ikke et eneste lokale i Harstad med riktig tak-høyde å få til en rimelig penge… Ugh, nå skal jeg legge meg, har frisør-time kl. 10. Gruer meg til å miste noen av mine dyrebare centimeter, men skal bli godt å få unna de stygge og ødelagte tuppene. Også skal jeg diskutere striping, jeg vil prøve å være blond, ikke gul-blond, men ordentlig blond. Frisør-blond.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg