Reggaeton dag 1

Første dag på reggaeton kurs unnagjort. Jeg skjønner nå at denne selvlærings teknikken jeg har bedrevet i over ett år nå er… helt meg. Rett og slett slik jeg lærer best.

Neida, jeg tror pole kurs fra dag en hadde vært bra, men kurset som jeg var på i dag ble for kaotisk for meg. Vi gikk gjennom noen få trinn og littegrann teknikk, men for det meste satt instruktøren på en sang, også fikk vi bare… gjøre slik som han. Og prøve å følge med, haha. For mange funker det sikkert bra, og hadde jeg gått på kurs som dette oftere, og vært vant til denne måten å lære på, hadde jeg kanskje ikke syntes det var så vanskelig. Men jeg synes det er tungt når jeg ikke får tid til å lære meg trinnene ordentlig. Og når alt av armbevegelser, hoftevrikking og tempo blir kastet på med en gang, og ikke er noe som blir lagt på etter hvert som man mestrer det mest grunnleggende. Her var det full pakke fra første sang, som blir mye å holde fokus på når man ikke kan noe fra før av. Dessuten er det distraherende å alltid måtte holde et øye på instruktøren for å følge med på hva man skal gjøre.

Økten var nå ikke helt bortkastet da, jeg ble sliten og svett, og liker å tro at jeg gikk ut med litt bedre ferdigheter enn jeg hadde når jeg kom inn. Og kanskje det blir bedre i morgen, når jeg er mer forberedt og vet hva jeg kan forvente. Men egentlig vil jeg påstå at dette fungerte mer som en slags treningsøkt (som zumba) enn et kurs hvor jeg lærer reggaeton, så det var jo skuffende.

Anyways, bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort! Det kunne jo vært skikkelig bra, og det hadde jeg aldri funnet ut om jeg ikke hadde meldt meg på.

Neste gang jeg får lyst til å shake litt på rumpa blir det nok youtube på meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg