Eventyr med aerial hoop!

Gjett hvem som er den heldigste jenta i hele verden?!!! Jeg skal gjøre det enkelt for dere, hun fikk en aerial hoop i treårs-gave av kjæresten sin. Ja, det er meg!

Jeg har hatt lyst til å prøve aerial hoop lenge. En måned etter fikk stanga mi åpnet en ny verden seg for meg. Det er ikke bare pole jeg vil drive på med, jeg vil prøve ALT! Silks, aerial cube, aerial spiral, hammock, trapese, acro yoga, you name it! Pole står fremdeles mitt hjerte nærmest, og jeg sparer for tiden opp til en fritt-stående stang, så noen hoop har måtte vente. Men så fikk jeg jo en hoop av Charlie, så ingen mer venting<3 Åh, på en side gleder jeg meg sykt til jeg begynner å bli skikkelig flink, på en annen side er det fantastisk å plutselig være en nybegynner igjen haha!


 

Hoop er på mange måter veldig likt pole. Jeg tror i allefall at pole har forberedt meg godt på dette. Jeg har allerede fått innøvd konseptet med “den hånda der og venstre foten dit”, har bygd muskler som også er nyttige for hoop og har allerede fått en innføring i alt fra pointede tær til rene linjer. Jeg liker også å tro at jeg har blitt godt herdet allerede. Til nå synes jeg ikke hoop gjør så vondt som jeg har hørt rykter om.

På en annen side er hoop en god del annerledes fra pole. For det første slåss du ikke mot tyngdekraften 24/7, som gjør hoop litt mer chill. For det andre er konseptet med grep helt annerledes, man kan til og med ha på seg klær! Jeg får sick vondt i hendene av hoop da, det er litt skummelt siden den “svever” over bakken, og det er tross alt en ring, og ikke en vertikal stang. Og jeg tror man har mye mer nytte av fleksibilitet enn styrke på hoop, som suger litt for min del. Må virkelig “step up my stretching game” nå, hvis ikke kan dette fort bli litt kjedelig.


 

(Skal få tatt PENE bilder ved en senere anledning, haha)

Det var jævlig kjekt å få en hoop nå. Føler jeg trenger ett lite avbrekk fra pole. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg jobber beinhardt på styrke og fleksibilitet, men alt jeg jobber mot føles så sykt langt unna. Så det at jeg har noe nytt, spennende og uutforsket å flytte fokuset over på er fantastisk! Jeg har SÅ mye å lære når det kommer til hoop, alt jeg gjør nå blir jo en achievement! Jeg trengte virkelig dette. Det er så deilig å være nybegynner, og å faktisk sette pris på det, dere aner ikke! Når jeg begynte med pole hatet jeg å være nybegynner, det var “kjedelig”, og alt jeg tenkte på var at den dagen jeg klarte ditten eller datten skulle jeg være såååå fornøyd, men den nye spinnen jeg nettopp fikk til tok jeg alltid for gitt. Men nå har jeg lært, og jeg fryder meg over å ha så mye å lære, så mange achievements i vente!

I morgen (eventuelt i kveld) kommer Maria for en etterlengtet treningsøkt, gleder meg masse til å vise henne hoopen! Det blir gøy!

1gTY8WMMDe

 

Kunne du tenkt deg å prøve hoop? 😀

1 kommentar
    1. Der jeg gikk på FHS, så hadde de en sirkus linje med en slik en. Ser kjempeartig ut og se hva de elevene klarte å gjøre på et skoleår er jo fantastisk. Tenker meg også at det er skikkelig god trening med denne saken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg