Stor fremgang

I dag var endelig Maria blitt frisk nok til å prøve seg på en liten treningsøkt, så vi har slått oss løs med både stang og hoop i dag!

Jeg har hatt stoooor fremgang på fleksibilitets-fronten i det siste! Jeg synes det er helt vilt. Jeg klarer ikke å fatte og begripe at jeg faktisk er kommet så langt. Og så plutselig. Jeg! Som alltid har vært en stivpinne. Som ikke kan nå mine egne tær uten 15min med beinhard tøying først. I dag fikk jeg til cocoon på stanga, jeg hadde stålsatt meg på at jeg mest sannsynlig ikke ble å få den til før til neste år. Hadde det ikke vært for hoopen hadde jeg nok ikke orket prøve på cocoon før om mange måneder.

1qn6VRsMJg

Det verste med cocoon er å få dratt foten frem til hodet slik at jeg får tak i den med den andre hånda. Akkurat den rotasjons-bevegelsen i skulderen er ganske vond, så jeg må prøve å huske på å aktivt strekke foten bak så mye som mulig, bruke musklene i ryggen for å få bøyd meg opp, og virkelig strekke den andre hånda så langt bak som jeg klarer, rett og slett for å få avlastet skulderen. Jeg har video av at jeg gjør den på hoopen, så skjønner dere kanskje litt bedre hva jeg mener.

1kE_YtMMGB

 

Hehe, må nok gi hoopen en liten unnskyldning, det gjør faktisk utrolig vondt. For det første kjennes det ut som om den kliper. For det andre, så må jeg virkelig tilvennes. Klarer rundt 30-45 minutter på den før hendene og beina, og alt annet er så sårt at jeg bare må gi meg. Haha, gleder meg til jeg er litt mer herdet!

Tror jeg snart har spagaten også! Frem til nå har jeg vært “avhengig” av å ha hendene i bakken slik at jeg ikke sklir for langt ned og strekker noe, men i dag fant jeg ut at det bare var… tull. Når jeg reiser meg opp og ikke holder meg oppe får jeg mye mer vekt på hoftene, som er det jeg må tøye for å komme meg ned nå. Deilig å føle og se litt fremgang, håper jeg får den til sommeren!

Har du trent i dag? 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg