Scrapped moves

Alle kan ikke klare alt. Og jeg tror det er viktig å være klar over at man ikke er nødt til å gjøre hver eneste move i boka for å være en flink pole dancer. Noen moves får man bare ikke til, uansett hvor mye man prøver. Andre moves liker man ikke, de er tung på ryggen, gjør vondt, er vanskelige å komme seg inn eller ut av, etc. Mens andre må man legge på hylla til en gang man er blitt myk eller sterk nok (eller begge deler) til å klare den. Her er en liste over moves jeg har lagt på hylla, og hvorfor.

Cupid

For den nederste foten får ALDRI grep og ender opp med å skli, hver eneste gang. Det suger, for den er fin og enkel, og lett å komme seg inn og ut av, med mange muligheter for kreative overganger. Men foten min er alltid for tørr, og dermed er jeg avhengig av masse iTac (klister) på foten for å få den til. Og moves som jeg ikke kan gjøre uten masse hjelpemidler er jeg ikke særlig stor fan av.

Janeiro

EN dag  februar fikk jeg den ordentlig til, men den var sykt tung på ryggen (var redd jeg faktisk hadde strekt ryggen i et par dager etter), og jeg tror rett og slett stanga mi er for kort. Jeg sklir en del når jeg skal inn i den, og kommer alltid for langt ned med nederste hånda til at det er vits i å gjøre den. En gang når jeg har tilgang på høyere stang, da skal jeg få den ordentlig til!

zVJS0PMMAC

 

Twisted Grip Handspring

Jeg får den til, men unngår å øve på den. Er stadig i strid med meg selv om dette er en forklaring eller unnskyldning, men er så redd for å slå foten i veggen, tven, etc, og har egentlig kommet frem til at det er bedre å vente med å øve på den, enn å plutselig ikke kunne pole på lenge fordi jeg har forstuet foten. Hadde dessuten vært jævlig surt å ødelegge tven også. Så ja, sparer den til en vakker dag jeg har bedre plass, enten hjemme eller i et studio.

yhEQ7MsMBW

 

V spin

Det er utfordrende nok for meg å sitte i denne posisjonen på gulvet, så det å løfte bena mine opp i denne posisjoen er det bare å glemme. Jeg jobber med den nå og da i et desperat rop etter et mirakel, men frem til jeg klarer å gjøre noe ordentlig ut av lårene mine er det bare å glemme det, den blir aldri fin. Utrolig trist, jeg synes at den er så fiiiin!

 

Iguana

Den er kjempefin, har mange variasjoner, og er lett å komme seg INN i, men ikke ut av. Så for meg blir det en sånn move jeg alltid har på slutten av en rutine, haha!

wWgjNBMMPl

 

Yogini

Enda en move jeg synes er kjempefin, men den krever aaaalt for mye jobb, orker ikke gjøre alt det for EN move. Mye jobb for at jeg ikke skal skrike av smerte hver gang jeg gjør den, og for at jeg skal klare å gjøre den mer en to ganger på en øving, og mye jobb for å få den så fin at jeg er villig til å ta den med i en combo eller rutine…

Roxy spin

Denne her er også utroooolig fin, men de gangene jeg har filmet meg selv i den ser det bare awkward ut… Dessuten er den veldig tung og vanskelig å komme seg inn i for min del.

 

Er det noen moves du har lagt på hylla? (:

1 kommentar
    1. Å jada, har lagt yogini, cupid og iguana litt på hylla. Iguana e rett og slett for skummel å øve på aleina på grunn av det som skjedde da æ prøvde den hos dæ, sklir ALLTID når æ prøve cupid og yogini gjør bare så ont at æ rett og slett ikkje orke, hahaha 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg