Meathook!!

Meathook er en move som har plaget meg siden jul! Det er verken en syk styrke, fleksibilitets eller smerte-move, så det har vært jævlig irriterende å ikke få den til. Virker som noe “alle andre” får til liksom. Men i dag, endelig, etter så mye prøving og feiling var det min tur! Jeg sklir ennå mye i den som jeg ofte gjør med nye triks, men er uansett utrolig fornøyd over å endelig ha fått den til. Dessuten syntes jeg den var ganske fin til å være min første. Så den har jeg øvd masse på i dag, for å være sikker på at den sitter til neste treningsøkt.

Den ser forresten ikke noe fin ut på bilde/statisk, men i bevegelse på spinning mode er den kjempefin! Trikset for meg er å ikke se på føttene mine. Det vrir overkroppen slik at man ikke får så mye grep med magen som man må ha.

Neste triks på lista var en avansert versjon av Arched Rainbow. Synes verken Rainbow eller Arched Rainbow er så utrolig fine, for meg er de bare “ok”, fungerer bra som fillers for en koreografi, men vil aldri være noen av mine store triks. Men så fant jeg denne versjonen da, og tenkte at den ville jeg prøve ut, og ble faktisk veldig gira over resultatet. Skal prøve den med en half split neste trening for å se hvor strak jeg faktisk klarer å få den nederste foten. Den bruker samme inngang som Orion, som har vært min drømme-move siden fjor sommer, så nå føler jeg meg super-nært, haha!

Heh, her er nå målet for dere som måtte lure. Kom visst ikke så nært som jeg trodde, men jeg skal nok klare å komme meg dit etter hvert 🙂

 

Ellers ble det litt vedlikeholdstrening på allegra, titanic og allegra box splits, prøver å sette sammen en fin kombo med allegraen min slik at jeg får en ok video av den på instagram. Men jeg klarer jo faen ikke holde den lengre enn et par sekund! Blir så oppgitt, blah. Også er det høyre låret mitt teit også, det sklir sånn ut når jeg går inn i allegra, så det blir skrått og dårlig og, ja. Syntes ærlig talt allegraen min var bedre første gang jeg fikk den til enn nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg