Pre-workout prep

Liker å gire meg opp litt før trening. Spesielt når jeg er i en litt energi-løs periode som gir en vond sirkel. Hele “må gi energi for å få energi” opplegget er altså 100% sant.

Planlegger hva jeg skal øve på om en liten time. Har mange fine, relativt nye moves i repertoaret mitt nå, men alle er så uferdige. Sliter i inn og utgang, sliter med å pointe tær, sliter med å komme opp med kreative overganger… Noen ting kan jeg ikke gjøre så mye med, som plass og høyde, men generell finpuss på moves er noe jeg KAN gjøre noe med, så det burde jeg virkelig jobbe mer på. Det er ærlig talt pinlig at så mange av de nye movesene mine enda ikke er brukbare.

Tøying går overraskende bra. Kroppen venner seg stadig til å tøye, lærer seg å slappe av, klarer mer og får mer utholdenhet.  Jeg har også oppdaget jumping jacks, som virker som en snarvei fremfor lang og nøysom oppvarming. Å ha en slik “quick fix” hjelper litt på, blir litt lettere å kunne tøye når som helst. Jeg har et veldig angstfullt forhold til tøying, kjennes noe galt ut blir jeg livredd for at jeg har ødelagt noe i kroppen som blir å gi meg plager for resten av livet haha! Så jeg er basically avhengig av å være god og varm når jeg tøyer, for å holde nervene i sjakk.

Litt inspirasjon for dagens trening. Elsker Gørils videoer, får ikke nok. Pointede tær hele veien, kreative overganger, grasiøs, ser ut som om hun svever uten en eneste anstrengelse…. I dag skal jeg øve på å pointe tær i allefall!

3rl58OHedT

 

3ZenFSneTh

Jeg har i hvertfall fått ryddet opp i min outside leghang (took long enough haha). Slet mye med at akkurat når jeg hektet benet over stanga så gikk benet inn i super-tension-mode slik at foten flexet seg helt ut av proposjoner, kjempeSTYGT var det i hvertfall. Så den er jeg stolt over å ha fått fikset!  Inverten min er fremdeles IKKE feilfri, og det irriterer meg grønt.

Noen andre som sliter latterlig mye med å pointe tær? Føler seriøst det bare er meg…

4 kommentarer
    1. Æ e også så utrulig umotivert for tida.. Skjedde nåkka rart med nakken min (trur æ strakk en muskel eller nåkka) og æ torte ikkje å trene nåkka før det va over, men nu som det e over har æ rett og slett null motivasjon eller energi tel å i det heile tatt TA i stanga, hahaha 🙁

    2. Wooow imponert!!! Danset før, så kjenner meg igjen i det pointede tærne hehe.. Kunne tenkt meg å teste pole dance en gang, men har på følelsen jeg hadde vært helt latterlig elendig haha

    3. Tina Markeseth: Anbefaler alle som er nysgjerrige på å teste det ut hvis de har muligheten, kan jo være at du har et skjult talent, eller bare synes det er ufattelig gøy (:

    4. mairho: Har vært i samme mønster ei stund nu, men begynne endelig å få mojoen min tilbake (: Vi får ta oss ei økt ilag snart, så får æ pusha dæ litt (y)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg