Backflip

Hadde bestemt meg for at jeg skulle trene før jobb i dag, men fikk besøk av Vilde og måtte også dusje. Klokka var over fire når jeg var ferdig i dusjen og hadde ordnet meg, og jeg vurderte å bare drite i det. Kom nok ikke til å få tøyd ut ordentlig, kom nok ikke til å bli ordentlig god og varm heller. Men som Ida Elise sa i går, all trening er bedre enn ingenting. Så jeg beit meg i det, tok på meg den nye shortsen fra Indi Polewear, og hadde en liten økt før jobb.

Jeg har begynt å øve på flips og sånt. Fine filler-moves som også fungerer som floorwork og stagework. Gøril har en back-flip som jeg har ønsket å lære meg, her er en video slik at dere skjønner hva jeg skal gå litt inn på her.

1qsnFaHefF

 

Prøvde den for første gang sist trening, men det er veldig uvant, og langt utenfor min komfortsone. Jeg er vant til å bruke momentum og hoppe for komme meg opp ned, men ikke vant til å gå hele veien rundt. Så jeg vil automatisk stoppe når jeg er kommet opp ned, og hekter automatisk en fot rundt stanga for å ikke “dette videre”. Så sist gang var alt annet enn vellykket. Men jeg prøvde igjen i dag, og fikk utrolig nok faktisk til! Den er så absolutt ikke feilfri, og ser alt annet enn grasiøst ut, men nå kommer jeg meg ordentlig rundt i en bevegelse, og har nesten fått vent meg av med å stoppe halvveis i flippen og hekte foten på stanga.

Finpussen som ennå skal til er å rydde litt opp i grepet. Den ene hånda skal fjernes når føttene passerer armene, og den henger ennå litt igjen. Resultatet er også ujevnt, noen ganger gjør jeg en bra flip, andre ganger vil jeg inn i gamle vaner. Ellers er det landingen som er verst, jeg “tramper” i gulvet, mister balansen og vakler litt. Så jeg orket ikke å filme den i dag.

Så det har jeg i hovedsak jobbet med i dag. Jeg har ett bilde fra dagens trening da, denne posen er fin for å øve på rygg-fleksibilitet, og for å få en finere point. Jeg er veldig fornøyd med hvor myk jeg er blitt nede i ryggen, men ser at jeg må begynne å fokusere på øvre rygg og skuldrene. Målet er jo å en dag kunne sitte på mitt eget hode!

5NASynMMCj
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg