Planlegging

Nå er vi halvveis ute i 2015, og jeg har tenkt litt på hvordan jeg syntes progresjonen min har vært i år, hva jeg vil øve mer på, og andre forandringer på “mål-listen” min. Jeg er fornøyd med triksene jeg har lært så langt. Allegra, Allegra Box Splits, Titanic, Cocoon, Meat Hook og Janeiro er alle store, vanskelige moves som jeg er kjempestolt over å ha fått til. Jeg føler at jeg har et sterkt repertoar av moves nå, og at hvis jeg lærer meg noen flere nå blir det nesten for mye å øve på. Så jeg vil fortsette å fokusere på å forbedre disse triksene, jobbe med nye overganger og utganger, og bli mer komfortabel og vant med dem. Ønsker å kunne gjøre dem feilfritt.

Det jeg er minst fornøyd med i år har vært jevnlighet i treningen. Det har vært veldig ujevnt, i perioder har jeg vært flink, mens i andre perioder har jeg ikke trent i det hele tatt. Så resten av 2015 blir jeg å jobbe med selvdisiplinen. Planen er å ta det dag for dag. Når jeg føler det er på tide å trene, og jeg vet jeg har tid neste dag, så setter jeg som mål at da skal jeg trene. Det har jeg jo prøvd ut før, og da har det funket kjempebra!

Norgesmesterskapet begynner også å nærme seg. Regner med det blir auditions i starten av januar, så jeg har nå seks måneder på meg til å mekke koreografi og video. I fjor gikk alt til helvete og forbi, så i år vil jeg begynne tidlig. Tror faktisk jeg blir å starte allerede denne måneden med koreografi. Da får jeg masse tid på å lage den, lære den, gjøre eventuelle forandringer og finpuss. Også slipper jeg å gå på samme bommert som i fjor, da jeg hadde desember på meg til å lage koreografien, men så skulle vi plutselig flytte, og det endte opp med å stjele all tid og treningsplass fra meg.

xfXAfIsMAB

Fra koreografien jeg lagde i fjor

Fleksibilitet orker jeg ikke å stresse mer med. Jeg er done, spagaten får komme når den vil komme. Jeg orker ikke å sette meg som mål å klare noe som helst innenfor fleksibilitet, og lar det heller være en positiv overraskelse når jeg klarer noe. Jeg skal selvfølgelig fortsette å tøye etter trening, og jeg har selvfølgelig mål som å klare spagat, scorpion, føttene til hodet og mye mer, men jeg har brukt så mye tid på å ergre meg over at jeg ikke er der jeg vil være, at jeg gir opp. Tror kanskje det blir bedre for meg hvis jeg klarer å ikke tenke så mye på det.

Så ja, nå har jeg brainstormet litt om hvordan jeg skal trene resten av året for å nå målene mine. Håper jeg at jeg klarer å jobbe mer jevnlig, og at jeg får satt i gang med forberedelsene mot audition til NM snart. Akkurat nå tenker jeg på hvilken sang jeg vil bruke, haha. I morgen skal jeg trene med Maria, så da blir det i hvertfall en post om økten vår når jeg kommer hjem (:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg