Min første….

“Min første” er et innlegg som har gått igjen hos flere norske bloggere det siste året, og jeg tenkte det kunne være gøy å lage ett eget, med en liten vri slik at det passer bloggen min! Håper det faller i smak (:

Min første spin

Det var en front hook spin, jeg hadde sniktittet litt på noen tutorials i forveien og syntes den så enklest ut, dermed ble det den første jeg prøvde på.

 

 

Min første skade

Pole er en sport hvor alle musklene brukes og hvor det er viktig å være myk, dermed er det en sport hvor det er normalt å få skader fra tid til annen. Mine første to skader skjedde mer eller mindre samtidig, først strakk jeg legg-muskelen under min første Chopper, og samtidig hadde jeg over tid strekt skulderen på grunn av feil teknikk i spins. Det tok tre uker å bli frisk, og jeg var ganske så demotivert da jeg skulle begynne igjen.

Mitt første bilde på instagram

Inverted Crucifix fikk jeg til ganske tidlig, tror det var på min andre eller tredje økt. Men den gjorde så vondt at jeg ikke fikk tatt bilde av den, så da måtte det vente. Neste dag var det klart for enda en runde på stanga, Charlie fikk æren av å være fotograf, og stolt lastet jeg opp mitt første pole-relaterte bilde på insta. Bildet har i skrivende stund 15 likes, haha!

h4PH0VMMEp

Min første “store” move

Butterfly var min første store move, som jeg hadde prøvd på lenge, og siklet etter enda lenger! Jeg ble utrolig glad når jeg fikk den til, det var som om et lys gikk opp for meg da jeg skjønte at jeg skulle gjøre den fra en outside leg hang. Fikk lastet opp bilde samme dag, og det er det faktisk Maria som har tatt. Jeg synes den var fin til å være min første.

nGZifRsMLZ

 

Min første workshop

Det var instruktørkurset jeg tok i fjor sommer. Det var utrolig lærerikt, jeg fikk lære om anatomi, tøying, oppvarming, instruktørrollen, hvordan holde time, fikk øvd meg på moves og mye annet. Også fikk jeg møte norgesmester Tina Jahr Hagberg, som jeg ble litt starstruck av, haha! Det var litt skummelt å dra alene på kurs, men absolutt verdt det, jeg lærte mye, ble en erfaring rikere og er nå sertifisert instruktør.

 

Min første nær døden opplevelse

Jeg regner pole som en ekstremsport, siden det alltid er en risiko å miste grepet og falle. Jeg har ikke hatt mange stygge fall, men min første skrekk-opplevelse må ha vært da jeg skulle demonstrere en Peacock for Maria. Jeg skulle tilbake til outside leg hang men så glapp foten over handa i stedet for stanga, rev handa med seg ned, jeg mistet alt jeg hadde av grep og falt i bakken. Haha stakkars Maria, jeg bare “også kan du enkelt komme over i en outside leg hang igjen slik som dette *BAM*”. Obviously gikk det bra med meg, klarte å vinkle meg slik at jeg falt på siden, men det satt en liten støkk i meg.

 

s0r1pWsMJx

Min første redsel

Mange sliter utrolig mye med frykt, dette har egentlig aldri vært noe særlig problem for meg. Noe som derimot tok meg laaang tid å få til var å slippe meg bak i en Cross Knee Release. Jeg var bare sykt redd for at kneet mitt skulle gi etter, også går det ikke an å slippe seg sakte ned heller, så jeg måtte bare manne meg opp som F for å tørre slippe meg bak. Overraskelsen min var stor da jeg kjente at kneet mitt var solid og ikke hadde planer om å gi etter, følte meg faktisk litt dum etterpå, haha!

rSvTvXMMOK
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg