Hvorfor jeg filmer

I dag fikk jeg endelig knødd meg opp på stanga. Til tross for en million grunner til at motivasjonen min burde være på topp (ny stang, høy stang, masse plass, fint vær, og det faktum at det fine været ikke blir å vare for alltid) har den dessverre ikke vært der. Tankene mine er dessverre helt andre plasser. Men i dag pushet jeg meg litt ekstra og trente, selv om jeg ikke hadde spesielt lyst.

For å rydde litt opp i triksene og comboene mine hadde jeg en “point” økt i dag. Altså, en økt hvor jeg fokuserer på å pointe tær, og andre små detaljer som gjør “the big picture” mye finere. Som vanlig var jeg i starten av økten litt slapp og usikker på akkurat hva jeg skulle øve på. Øver litt på handspring, deadlift invert, prøver en combo eller to, men er ikke helt der. Fokuset vil ikke feste seg på treningen, og jeg føler egentlig bare for å “call it” og avslutte treningen. Men jeg vil ha én video da, så jeg kan legge ut noe på instagram.

62a_SRMMFs

 

Så setter jeg opp kameraet, og BAM, jeg blir superfokusert!

Dette fordi jeg er nødt til å prestere. At jeg gjør ting halvhjertet når det bare er meg på trening er “greit”, men dette skal på internett, og jeg vil ikke laste opp noe jeg ikke er fornøyd med. Så da gidder jeg å pushe meg skikkelig. Pausene blir ikke så lange ettersom mobilen går tom for strøm fort som fy når det er på kamera-modus. Jeg gjør samme combo gang på gang helt til jeg blir fornøyd. Ser på videoen jeg nettopp filmet. Har jeg for mye fart, for lite fart, er vinklingen bra, gjør jeg noe som burde ryddes opp i, eller skulle jeg kanskje addet en kul bevegelse med armene? Plutselig er fokuset mitt på treningen, takket være kameraet.

62kLnNsMGd

 

Også skal jeg jo gjerne ha to videoer, helst tre eller så mange som mulig (av forskjellige comboer så klart). Så kan jeg fordele det litt ut over dagene, og holde følgerne mine interesserte, haha. Taktisk planlegging på høyt nivå! Så da blir det gjerne til at jeg blir ekstra kreativ, og kommer opp med en ny combo, eller prøver ut en gammel en, og dermed fortsetter treningen. I dag ble en sånn økt. Så hvis dere trenger enda en grunn for å sette opp kamera, så har dere en her (:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg