Back on the pole

Jeg vurderte litt frem og tilbake om trening var lurt eller ikke. Såret på kneet har ikke grodd helt ferdig ennå, men shit au. Det ligger så langt til høyre at det aldri kommer i direkte kontakt med stanga uansett, også er det så gjengrodd at det tåler at huden rundt rives litt i. Fikk jeg håpe i hvertfall.

Det gikk heldigvis bare bra! Kan nok ikke gjøre floorwork før såret er 100% grodd, landet på knærne en gang og fant fort ut at det skulle jeg helst unngå, hehe. Litt vondt bare. Men inverts, spins, leg-hangs og andre triks gikk bare fint! Jeg øvde litt på en combo fra kvalifikasjons-rutinen min, og litt på en gammel combo for å teste ut og få tilbake litt av styrken min.

BAR3ubSMMNo

 

Jeg følte meg veldig svak, alt var slitsomt, men det var likevel gøy, og på en rar måte litt godt. Jeg tror det er fordi når jeg er på mine 100% er det lite som egentlig kjennes tungt ut, i hvertfall på samme måte. Invert er ikke tungt til vanlig, trickye comboer og tricks jeg ikke er helt komfortabel med krever mye fokus, også glemmer jeg ofte å puste, men det er ikke tungt for musklene, bare for hjernen liksom. Det, og når ting kjennes tungt ut vet jeg at jeg har forbedringspotensiale som likevel er lett å klare. Det er bare å trene ofte nok så kommer styrken tilbake, uten noen videre innsats. Bare å trene liksom. Det er så simpelt haha! Lett mestringsfølelse. Også får jeg en god grunn til å ta det rolig på de første par øktene, og det er alltid godt. Ikke noe press.

BASNwzosMIW

 

Fleksibiliteten har jeg også falt litt tilbake på. Faen heller, jeg som vanligvis pleier å være MER fleksibel etter en pause haha! Ikke like hyggelig som tilbakefall på styrkefronten da fleksibilitet krever litt mer tid, dedikasjon og tortur for å få progresjon på. Eller jo, jeg har av alle ting blitt mykere i “boka”! Dere vet den hvor man bare bøyer seg forover, og er man sykt flink får man til å ta seg på tærne? Vel, nå får jeg nesten hele hånda plassert over hele fotsålen. Tenke seg til. Det er en posisjon jeg vanligvis må øve knallhardt på for å få til, så det var en positiv overraskelse!

Angående NM så kan jeg faktisk ennå være med. Det har seg slik at det ikke er videosøknader i år, i stedet melder man seg på, også drar man ned til Oslo for en egen kvalifikasjonsrunde, også kommer de beste fra kvalifikasjonsrundene videre til finalen. Men casen er: den kvalifikasjonsrunden er dagen før NM, så det blir ganske mye penger og jobb når det ikke er sikkert man får være med en gang. Det er en god del avgifter på å søke til NM, også må man fly, også må man ha plass å bo mens man skal være der og greier, og jeg er ikke sikker på om man bruker samme koreografi til både NM og kvalifikasjonsrundene, men hvis ikke må man ha forberedt en egen koreografi for NM. Også gjør man alt dette, reiser ned til Oslo, men så kommer man ikke til finalen også var det all for nothing? Så jeg vet ikke helt. Fristen for å søke er den 29 januar, så jeg skal tenke litt på det.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg