Rockin Legs and Abs

Jeg fikk knødd meg til en økt i dag, men saken er som den har vært de siste par månedene: jeg er ufattelig lei av pole.

Problemet er nok ikke at jeg er lei av pole da, men at jeg har tatt fem skritt tilbake på både styrke og fleksibilitetsfronten. Så ting som var kjempelett før jul (herregud tenk at jeg kunne iron x da) er supervanskelige nå, jeg blir sliten av ingenting, orker ingenting, og alt av mål som skal gi mestringsfølelse og motivasjon er milevis unna. Men jeg gleder meg ufattelig mye til våren kommer og jeg endelig kan sette ut x-stagen. Og når den tida kommer vil jeg bruke den på å lære meg masse kule ting på den “høye” stanga med masse plass rundt, og ikke måtte bruke halve sommeren på å komme meg opp til samme nivå jeg var på i fjor sommer…

7IRJs7sMIp

Så for å få en kick-start har jeg kjøpt meg Cleo The Hurricanes Rockin Legs n´ Abs. Cleo er en kjent pole dancer fra Australia, og denne videoen har fått hyllest av hele pole-samfunnet, så jeg cavet i dag og kjøpte den. Den er litt vanskelig for meg egentlig, men det går greit. Jeg får bare gjøre så godt jeg kan, og dessuten blir det gøy å se etter hvert som jeg blir flinkere, og ikke trenger så mange pauser og får til alle øvelsene. Det som er flott med videoen er at øvelsene tøyer musklene samtidig som man bruker dem (aktiv/dynamisk stretching) som er kjempeviktig for at man skal få til diverse pole-moves (som f.eks Eagle). Jeg kan ikke presisere hvor mye jeg hater tøying, og da spesielt den aktive varianten, men når jeg følger med på videoen fokuserer jeg ikke så mye på smerten, så da var det ikke så ille lenger.

Noe annet som er fint med videoen er at man ikke bruker stang. Dette er med andre ord ikke en video med tutorials av pole-triks, men øvelser man gjør på gulvet, og med hjelp av en stol. Det er fint, for da måler jeg ikke fremgangen min på samme måte som på ei stang. Jeg tenker ikke så mye over om øvelsene ser bra ut som hvis jeg skulle prøvd et triks på stanga, dermed blir jeg ikke demotivert hvis det ser hjerneskada ut. Og det er greit å få litt av det presset bort. Så kan jeg heller bekymre meg for om triks ser bra ut og sånt når jeg har kommet tilbake til full styrke (og fleksibilitet hehe). Krysser fingrene for at jeg husker på å bruke videoen de neste par månedene, og om jeg husker det kommer jeg tilbake med en bedre review og viser om det har gjort noen forskjell.

Jeg gadd ikke filme noe på stanga, men tok progress-bilde av rumpa og lårene. De har faktisk blitt littegrann større, kan faktisk se at jeg strammer musklene nederst på låret *stolt*. Har vært flink og tatt squats og litt sånn siden november, så er nok derfor de har blitt større, på tross av at jeg har trent lite pole.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg