Oslove

Greetings! Akkurat nå blogger jeg fra Oslo, jeg er her på besøk hos lillesøsteren min Amanda og samboeren hennes Erlend. Nå drar jeg faktisk hjem i kveld, har vært her siden fredag, men har ikke tenkt noe på bloggen før nå.

Jeg tror ikke folk forstår dette så godt, for de fleste har opplevd Oslo ordentlig. Men det har ikke jeg, så jeg var supergira på å dra hit. Så nå har jeg fått shoppet masse, har vært i Vigelandsparken, gått tur på Majorstua, sett Slottet, sett Stortinget, gått ned gjennom Karl Johan mens jeg spiste panini og drakk kaffe fra Deli Deluca, fikk endelig vært på Operataket, og fått sett hvor Amanda bor. Og alt er liksom nytt og spennende. Elsker kollektivtrafikken. Ellers overrasket det meg hvor rent det er her, at det er reklame over alt, at jeg ser innvandrere, turister og så mange forskjellige folk alle plasser, det er securitas og vakter hvor enn man går, blir klapset på rumpa midt på lyse dagen, heh… Mange nye inntrykk med andre ord. Favoritten må nok ha vært Operataket, syntes det var veldig fascinerende å se på alle bygningene rundt omkring.

Her er det pengene mine har gått på (annet enn mat og transport da). Jeg hadde egentlig skrevet en handleliste over alt jeg ville kjøpe sånn at jeg ikke ble side-tracked, men den glemte jeg glatt av og impulskontrollen var ikke-eksisterende haha! Men jeg angrer ikke, shopping skal jo være fun, og det blir ikke fun hvis man alltid går rundt og tenker “jeg har skikkelig lyst på denne, men så burde jeg vel heller bruke pengene på nye sokker da….”. Kan være jeg gidder skrive et mer utfyllende innlegg om shoppingen når jeg kommer hjem (men skal så visst ikke love noe).

Jeg har blitt ganske så forelsket i byen og er bare liiiittegrann misunnelig på Amanda, haha! Skulle ønske jeg også bodde her. Synes jeg har hatt alt for lite tid på meg, det er så mye mer jeg vil se og oppleve, men det får jeg ta igjen til sommeren. Til tross for dette gleder jeg meg masse til å komme hjem. En fun-fact om meg er at jeg får lett hjemlengsel, begynner ikke å grine og sånt, men blir litt stressa av å være borte og gleder meg latterlig mye til å sove i min egen seng. Vet ikke hvorfor, jeg kunne sikkert sovet på en stråseng i en hytte i Afrika og vært fornøyd med det, men det er noe helt magisk med å komme hjem til mitt eget rom og min egen seng.

Blogges mer når jeg er hjemme!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg