Nemesis moves challenge

* Jeg fikk svar på mail fra artista active wear, og de sender til Norge wiiii! Så jeg splurget og kjøpte begge settene hehehehe det gledes!*

Siden jeg ENNÅ ikke har tatt fatt på treninga igjen har det blitt litt vel mye tid til å planlegge og dagdrømme. Jeg har laget checklist for det jeg vil øve på om sommeren, og frem til da har jeg vel egentlig bare å få tilbake progresjonen min på agendaen (pluss alt det andre som invert på feil side, point og sånt hehe).

Men det er noe som plager meg litt, og det er at det er så mange fine, enkle moves jeg suger i. Moves jeg ikke pleier gjøre til vanlig fordi jeg ikke er fornøyd med dem, og dermed får jeg heller aldri forbedret dem. Moves som hvis jeg hadde øvd litt på under hver økt kunne vært perfekte nå. Jeg snakker selvfølgelig om nemesis moves.

V-spin

(Jeg fant ikke et bra google-bilde, så jeg screenshotet lilleyin på instagram. Følg henne, hun er sykt flink!)

Den er SÅ enkel, egentlig. Det er noe man kan begynne med ganske så tidlig, i mitt tilfelle kunne jeg vel fint gjøre en V-spin etter to måneder. Men jeg er helt ræva på aktiv tøying, så bena mine er under 90 graders vinkel, så jeg synes ikke den er noe fin på meg, så jeg gjør den aldri. Men hvis jeg hadde prøvd å gjøre den fem ganger hver økt kunne den vært så fin nå! Jeg gjør jo alltids spins som en del av oppvarmingen uansett, så er bare latterlig at jeg ikke har inkludert den der. Så det skal jeg gjøre fra nå av.

Jade

96Yz85MMB-

Jeg lurer på om jeg noen sinne kommer til å bli fornøyd med jaden min. Den er vanskelig, den er vond, og både venstre hip-flexor og høyre hamstring er alt for stive til at den blir noe fin. Men om jeg hadde øvd på den jevnlig siden jeg ble komfortabel med inngangsmoven kunne den sikkert vært en ganske så rett splitt nå. Gleder meg til jeg er vant med invert og leg-hangs på venstre side, er mye mykere på den siden så det er jeg spent på!

Yogini

Oh so pretty, but oh so painful. Og ikke så pretty på meg da, kan trøste meg med at å bruke Anastasia Skukhtrova som sammenlikning er litt vel harsh, hun er jo the Queen. Men fra spøk til alvor, hadde jeg vært flink å øvd på denne sånn en gang i uka, bare et par ganger, så hadde den nok vært mye finere. Men den gjør så vooondt!

Allegra

5Aa_9osMNT

Ok, denne er så visst ikke enkel, men jeg kan den (er faktisk over ett år siden jeg lærte meg den nå), og jeg suger i den. Denne er tricky, for jeg synes ikke den er så vond når jeg har riktig teknikk. Men for å opprettholde god teknikk er det viktig å øve på den fra tid til annen, og nå har jeg vel ikke øvd på den siden sommeren…. heh. Jeg ønsker å gjøre den brukbar, vil at den skal være like lett som Superman. Bildet er fra en periode hvor jeg øvde mye på den.

Legs everything

BEIcl9ZCFlB

Wave-legs, blossom-legs, flare-legs, fan-kicks og alt sånn der er så pent, så simpelt, og gull å kunne om man skal lage en koreografi. Det kan virkelig sprite opp en ellers så ordinær og kjedelig ayesha eller shoulder mount. Her igjen er det noe jeg kunne øvd på fra starten av, og dermed vært supergod i nå, meeen det har jeg selvfølgelig ikke gjort.

Så jeg har tenkt å utfordre meg selv til å øve på minst to av disse tingene hver økt. Så om jeg er flink til å trene blir de kanskje finere etterhvert, og hvem vet, om et år er kanskje Jade eller Yogini blitt en av mine go-to moves?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg