Makeup is love, makeup is life

Litt annet type innlegg i dag. Det var godt å endelig få lønn, for jeg har gått tom for alt i sminkepungen. Vanligvis pleier det å være litt spredt, den ene måneden må jeg kjøpe mascara, den neste ny foundation, og etter der ny primer, og sånn går det. Det siste året har jeg også blitt mer og mer glad i sminke, og prøvd med litt på contouring og strobing med de produktene jeg har hatt fra før av. Og nå kom plutselig en måned hvor jeg ble fritt for så og si alt. Samtidig. Men jeg tenkte “jeg har penger, hvorfor ikke prøve noe nytt”.


 

Kjempefin kvalitet på bildet haha! Gadd ikke dra frem speilrefleksen for det her. Så dette har vært månedens haul, og jeg venter ennå på en pakke til i posten. Produktene er (i rekkefølge fra øvre venstre hjørne)

Vippetang fra HM

Dobbel kajal/eyeliner fra Estee Lauder i brun og svart

En liten concealerbørste fra Eco Tools

Fresh Nude foundation i Chelsea Porcelain fra TBS

Fit Me Matte + Poreless foundation fra Maybelline i fargen 110

Advanced Night Repair Eye fra Estee Lauder

Flawless Transluscent Powder fra MEMEME!

Dip Brow Pomade i fargen Taupe fra ABH

Cream Contour Kit i fargen light fra ABH

Soft Matte Lip Cream fra NYX i fargen Zürich

Flat foundation-børste fra Eco Tools

Camomille Cleansing Oil (aka sminkefjerner + hudrens) fra TBS

Sumptuous Extreme mascara fra Estee Lauder

Mary Lou-manizer highlighter fra The Balm.

DET var ikke en liten liste hahaha! Også venter jeg på MAC Prep and Prime + Fix spray og Anti Age Dark Circle Eraser concealer fra Maybelline. Jeg rettferdiggjør dette med at det ikke blir noen ferietur på meg i år. Det som var nødvendigheter av dette var setting-pudderet, foundation, highlighter og mascara. Endte opp med to foundationer fordi jeg ville prøve en matte, men gikk ikke mange dager før jeg savnet en dewy finish igjen. Dessuten var contour-kitet lettere å blende ut på en dewy foundation. Så bestemte meg for å prøve den fra The Body Shop i stedet for Fit Me (den originale) fra Maybelline, som jeg har brukt i over to år. Likte bodyshop sin bedre, den var ikke like klissete, men til gjengeld en god del dyrere. Øye-geleen og kajalen fra Estee Lauder fulgte med mascaraen, så de to brukte jeg teknisk sett ikke penger på.

 


 

Dagens ansikt. Her har jeg brukt foundationen fra TBS, contour-kitet og bryn-pomaden fra ABH, setting-pudderet, mary lou-manizer og lip-creamen fra NYX. Pluss en del andre ting, men dette er de nye produktene. Jeg ble meeeget overrasket over lip-creamen. Jeg har en del leppestifter, lipglosses og lipliners i diverse farger og formulaer, men jeg synes aldri det blir fint, så det bruker jeg aldri. Men denne ble så fin at jeg tror nesten jeg kommer til å begynne å sminke leppene igjen! Var lett å jobbe med, satt godt, perfekt pigmentert, og føltes ikke helt for jævlig ut på leppene. Jeg sminket amorbuen litt mindre for en ny look, og det så ganske greit ut.

Ellers ser jeg at jeg godt kunne valgt en mørkere og varmere farge på Brow Pomaden. Jeg “safet” og gikk for Taupe, siden jeg hadde hørt at de er superpigmenterte og at folk ofte går i fella med å kjøpe en i samme farget som håret dems, når de heller skulle valgt en som er hakket lysere. Jeg prøvde brow-pomadene på Skin Tonic i forveien av bestilling, og på hånda så jo Taupe mye mer pigmentert ut enn det den ble på brynene. Men er veldig mulig at jeg burde bruke en annen børste da. Ellers var den skummel å påføre haha, må øve masse slik at jeg ikke må sette av 15 minutter av sminkinga til bare bryn.

Som dere ser hadde jeg mye å fortelle om sminken, så jeg vurderer å gjøre review. Tenkte å skrive litt om contour-kitet fra ABH, men vil vente litt til jeg har fått sprayen fra MAC først.

Kanskje jeg bare skal drite i pole og bli en beauty-blogger… Haha neida!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg