Jeg var ikke klar

I går, når alle andre hadde sin første skoledag, hadde jeg min første dag med ferie. Det stakk litt. Jeg hadde så inderlig håpet at jeg også skulle få gå på skolen denne dagen, men på venteplass nummer 8 var det ikke så mye annet å forvente. Men håpet var enda der. Kanskje om en uke, når folk har fått tiden til å ombestemme seg. Uansett. Jeg har mye jeg skal ta meg til i ferien. Som å komme inn i treningsrutinen igjen.

Livet blir brått snudd på hodet klokken 20. Skolen ringer. Jeg har fått plass. Selvfølgelig tar jeg plassen. Jeg begynner dagen etter. Plutselig har jeg ikke ferie lenger, jeg er student. Og jeg er ikke i nærheten av forberedt. Katastrofetankene inntreffer. Døgnrytmen er på skeiva. Enn hvis jeg ikke får noen venner? Enn hvis jeg får angst igjen? Enn hvis lærerne hater meg? Enn hvis jeg ikke klarer dette?

Etter en søvnfattig natt (1 time wohoo) kommer jeg meg på bussen tidsnok, på skolen tidsnok, til riktig klasserom. Og dagen går over alle forventninger. Jeg satt meg ved ei som faktisk er naboen min, så vi er blitt enige om å være buss-buddies, og ellers klikket vi greit. Så det var en lettelse å ha noen å prate med, og slippe unna awkward silence med side-kameraten. Har prata litt med de andre i klassen, og synes alle virker kjempegreie. Er så langt veldig fornøyd med lærerne også, så dette var virkelig en god start.

Jeg klarer ikke helt tro på at jeg har begynt på skole igjen. At dette blir min nye hverdag. Det er som om det ikke har sunket inn ennå. Vet ikke om det er fordi jeg har gått 13 år med skole før, så det er ikke noe “nytt” å reagere på, eller fordi jeg ikke klarer innse at jeg endelig vant kampen mot systemet, eller om jeg bare er for trøtt til å bry meg haha! Men det føles godt. Ett steg i riktig retning.

Snapshots fra dagen, Ida og Sondre var jo spente på nostalgiske bilder fra Stangnes Vgs. Tenk at jeg har samme klasserom som sist gang da! Og timeplanen er jo herlig! Ferdig relativt tidlig hele uken. Tror dette blir et bra år!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg