Den vanskelige delen

Jeg har jo aldri fremført før, så det kommer ikke som noen overraskelse at jeg sitter her med 1000 bekymringer og en stemme i hodet som sier “du klarer ikke dette, hvis du gir opp nå vil du spare deg selv for mye strev, smerte og ydmykelse”. Men i dag fikk jeg endelig gjort ferdig den delen av koreografien jeg har vært virkelig stuck på, så nå ser alt litt lysere ut og jeg begynner å tro at jeg faktisk kan klare dette!

Jeg følte meg ikke helt i form i dag, med hodepine og en utslitt kropp etter gårdagens økt. Jeg er støl i skuldrene, og det tror jeg aldri jeg har vært før. Så jeg orket ikke en tung treningsøkt, men for å få gjort litt jobbet jeg med den første delen av koreografien som er mer eller mindre kun dans, og som jeg har vært ganske stuck på. Og jeg ble ferdig med den delen, har testet den ut til musikk og alt, så den er godkjent! Nå må jeg bare øve, tror at hvis jeg skulle få jernteppe er det nok under denne delen av rutinen.

Vil egentlig at rutinen skal være “hemmelig”, slik at det blir en overraskelse på konkurransedagen. Men det er så kjedelig å ikke dele noe som helst, og er jo gøy å få dokumentert forberedelsene. Her er det jeg har fått skrevet ned av koreografien til nå.

Jeg bekymrer meg mest over det tekniske. For det første er jeg jo avhengig av å ha en stang å fremføre hele greia på, og der følger det med noen issues. Jeg må bruke x-stagen, som tar litt tid å sette opp og ta ned. Jeg må også få varmet opp, og jeg må få varmet opp stanga bittelitt i hvertfall. Så hvordan vi skal få løst det er jeg litt spent på. Haha, hadde mareritt i natt om at jeg satt opp x-stagen feil og ødela den! Så det tenker jeg mye på.

Også ønsker jeg å få øvet litt på x-stagen først, så jeg har snakket med skolen om å få låne gymsalen et par ettermiddager, men hun som styrer det er syk atm. Typisk min uflaks altså! De sa de skulle gi henne beskjed da, så jeg skal ned og høre med dem i morgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg