Frøken oppned

Eventuelt frøken opp-og-ned

Da jeg ble ferdig med koreografien på søndag var jeg så lettet. Så glad! Endelig så jeg en positiv ende på dette! Mandag kom, og jeg skulle få testet ut koreografien på x-stagen i skolens gymsal. Og det gikk ikke som forventet….

Så… For det første vingler x-stagen noe ekstremt. Det er ikke fare for liv og helse, men jeg tok ut forlengerne i basen, just in case. Som ikke er så gunstig siden jeg skal danse mye utenfor basen (den sorte plata på bunnen av stanga) og med forlengerne ute risikerer jeg å slå meg på dem og snuble over dem. Og vinglinga ødelegger invertsene mine så jævlig mye. Jeg er ikke vant til at stanga nøkker til når jeg tar en aerial invert. Det ser ikke pent ut. Og alle lydene! Klonk og dunk om hverandre.

Det var så kaldt i gymsalen at jeg ikke klarer holde meg selv og stanga varm nok til å få gjort triksene mine ordentlig, og alt som involverer å henge etter huden på bena krever enorm anstrengelse siden jeg må holde meg fast ved å presse bena så hardt inn i stanga som over hodet mulig. Jeg klarer å holde meg selv og stanga så varm at jeg ikke fryser, men det blir aldri varmt nok til at jeg får grepet jeg trenger.

Så hva gjør jeg? Skal prøve å jobbe med inverten så jeg får den til å fungere. Tror kanskje jeg har en løsning på det, hvis jeg er sterk nok. Også skal jeg ta med hårføner og prøve å varme opp stanga på den måten, haha! Og ta med iTac i morgen, så får jeg omså lime meg til den jævla stanga om det er det som skal til.

Og sist men ikke minst øve inn hele koreografien og gi helvete i at grepet ikke er optimalt og at ting ikke ser bra ut. Så får jeg heller jobbe med de tingene senere.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg