Mål for 2017

Hallo, og godt nyttår<3

Jeg startet på skolen igjen allerede i går. Døgnrytmen er enda helt på jordet, men jeg føler meg klar for å starte et nytt år og komme i gang igjen. På mange måter er jeg en sånn irriterende mandags-person som elsker “blanke ark” og sprer det glade budskap om en “fresh start” og “nye muligheter”. Men skal sies det var godt med en ferie, jeg fikk jo ikke sommerferie i år, så dette hadde jeg virkelig godt av!

Noen nyttårsforsetter har jeg selvfølgelig laget meg. Jeg tar ikke nyttårsforsettene mine så veldig høytidelig, om jeg har klarer å gjennomføre de er det awesome, hvis jeg ikke klarer det er det også ok. Jeg synes bare det er gøy å sette meg noen nye mål for året, også elsker jeg jo lister, så en hver mulighet til å lage en liten liste tar jeg.

1. Å starte en bullet journal

Mest fordi det ser gøy ut hehe. MEN jeg ønsker virkelig å bli en mer rutinert og organisert person (har et sårt behov for å samle all skole-info på en plass), og en bullet journal ser ut som en effektiv måte å gjøre det på, som samtidig er morsom og kreativ. Hva er en bullet journal? Vel, kjernen i konseptet er at det er en planlegger som du lager selv i ei notatbok. Og ellers kan du bruke den til hva faen du vil. Mange bruker den til å holde styr på rutiner og vaner de ønsker å få inn, de tegner i den, pynter sidene med klistermerker og farger, skriver ned oppskrifter, skriver lister over bøker de vil lese, filmer de vil se, osv. Bare søk det opp, så skjønner du fort hva greia er.


 

Jeg tenker å gjøre min på en kreativ måte som eksemplet over, som forhåpentligvis vil hjelpe meg med en ting til. Det å lære meg at det er ok å feile. Jeg er litt perfeksjonist, og gir ganske fort opp når jeg feiler. Det er spesielt vanskelig for meg å “takle” når det er en permanent feil jeg ikke klarer å rette opp og gjøre perfekt, som blir vanskelig når jeg skal bruke penn og tusj i ei bok jeg skal bruke resten av året. Men jeg vil få det til!

2. Bli flinkere til å trene jevnlig

Nyttårsforsettet som går igjen hvert eneste år, haha! Unnskyldningen for å ikke ha trent denne høsten har vært skole, og det er greit. Skole må nesten bare komme først. De neste seks månedene blir ikke noe lettere på skolefronten, så om jeg ikke klarer å trene tre ganger i uka går det fint. Men jeg vil klare å trene en gang i uka. Normale mennesker klarer jo fint å få skvist inn ei økt eller to i løpet av uka, så det er egentlig ingen grunn til at jeg ikke skal klare det.


 

3. Bruke mindre penger i kantina

For å oppnå dette skal jeg gjøre tre ting. 1) lage skolemat kvelden før. Det har jeg gjort flere ganger og det funker fint. Synes den maten jeg lager selv er bedre en kantinebaguettene også. Må bare huske på / gidde å gjøre det. 2) være flink å drikke vann på skolen. Når jeg er flink å drikke vann får jeg vanligvis ikke så mye søtsug. 3) hvis jeg vil ha noe spesielt som en iskaffe eller snacks, så kjøper jeg det på butikken dagen før. Det eneste jeg vil tillate meg selv å kjøpe i kantina er kaffe, for jeg liker ikke pulverkaffe…

4. Få 5 i norsk og nynorsk

I norsk og nynorsk ligger jeg på grensa mellom 4 og 5 som betyr at jeg får 4… Og enn så teit / dumt mange sikkert synes det er å være misfornøyd med 4, generasjon prestasjon, at jeg øker presset på andre ved å skrive dette osv, så jeg vil uansett ha 5 i standpunktskarakter til våren, og jeg kommer ikke til å være fornøyd med noen lavere karakter. Så norsk og nynorsk skal jeg jobbe drithardt med dette halvåret.


 

Har dere noen nyttårsforsetter? (:

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg