Capsule wardrobe – update

Nå er det 2 uker siden jeg rensket klesskapet og startet min capsule wardrobe, så jeg tenkte å oppdatere dere på hvordan det går.

Først og fremst: jeg elsker det ennå! Det er mye lettere å velge ut et antrekk med færre plagg i skapet, så jeg sparer mye tid om morgenen. En annen endring er at jeg nesten ikke har brukt sløvebukse de to siste ukene. Jeg savner faktisk ingenting av det jeg kastet, og jeg har en pose i klesskapet som stadig fylles opp av flere plagg jeg etter hvert innser jeg aldri bruker.

Den største feilen jeg har gjort er å ikke ha kjøpt ordentlige basics. Det har virkelig slått meg hvor mange plagg jeg ikke bruker fordi de har feil form, feil størrelse, plagget er slitt, osv. F.eks det svarte skjørtet jeg nylig kjøpte fra Cubus. Det er for stort, men det “funka” jo, så jeg brukte det en gang og siden da har den hengt i skapet. Det er nok det eneste minuset med en capsule wardrobe, at det føles sykt kjipt ut å kaste nye / ubrukte plagg på grunn av små-ting. Føles som å kaste penger rett ut av vinduet.

Så jeg er på et mission for å få basicsene mine på rett kjør. Første investering ble denne cardiganen fra BikBok.

Jeg har også bestilt meg nye svarte jeans, så de kommer nok en gang i neste uke. Neste innkjøp blir nok et sort skjørt, også skal jeg spare opp til nye svarte boots og og en svart veske. LORD er det kjedelig å bruke alle pengene på basics, men om et års tid blir jeg nok å takke meg selv når jeg har alle basics set, og jeg kan begynne å kjøpe trendplagg igjen.

Nå skal jeg nyte ferie før vi går i gang med eksamensforberedelser på skolen. God påske<3

5 kommentarer
    1. mairho: yea, hjelpe på å være fornøyd med, og faktisk like alle klærne sine! Og den cardiganen va jo kjempefin, så da kan vi begge si oss fornøyd med et godt kjøp ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg