Black as my soul

Jeg skal ikke lyve. Etter jeg startet en capsule wardrobe har frustrasjonen over min egen garderobe bare vokst mer og mer. Konseptet med en capsule wardrobe liker jeg ennå, men det har virkelig fått øynene opp for hvor hvor dysfunksjonell garderoben min er. Jeg har kastet bort så uendelig mye penger på tull, klær i dårlig kvalitet, klær som ikke funker med noe jeg har i klesskapet fra før, og jeg mangler mange nøkkelplagg. Så det prøver jeg å rette opp i nå, men det er vanskelig når jeg sjelden har råd til en luksus som nye klær.

Nå har jeg fått en grei lønning og tok meg råd til en liten shopping-runde. Siden jeg prøver å bygge opp garderoben min på nytt kjøper jeg veldig mye svart. Svart er nok “favorittfargen” min hva klær angår. Ironisk nok eier jeg få svarte plagg, tror jeg underbevisst har unngått å kjøpe svarte plagg fordi det er så “kjedelig”. Men det synes jeg egentlig ikke, tvert i mot! Svart er lett å kombinere med de fleste farger, og det er mye rom for å eksperimentere med form, stoffer og teksturer. Dessuten synes jeg svart er lett å sprite opp meg gullsmykker, skjerf eller høye hæler. Så ja, flere svarte plagg til meg takk!

Jeg har lenge vært på utkikk etter en passe oversized chunky svart strikkegenser, så da jeg fant denne på salg til 75kr måtte jeg slå til! Den er casual, men lett å style med smykker og skjerf. Tror den kommer til å bli mye brukt om høsten og vinteren!

Så en svart shorts og svart crop-top. Jeg har hverken noen crop-top eller shorts i svart fra før, og føler at det er et must i garderoben min. Jeg hater egentlig å bruke penger på sommerplagg som jeg bare får bruk for de tre ukene vi har sommer i nord-norge, men disse kan jo fint brukes på fest også.


 

Choker i gull. Jeg elsker gull, og har ønsket meg gull-choker lenge, men ikke prioritert det fordi det er så unødvendig, så det var fint å endelig kunne unne meg det lille ekstra.

Også har Jonas sine super-snille foreldre vært i syden og kjøpt feriegave til meg!


 

En enkel t-skjorte med logo slår aldri feil! I tillegg er jeg en Levis-jente, og bruker nesten kun Levis jeans, så det passet jo bra.


 

Jeg fikk også ønske meg noe fra tax-free før de dro, så jeg ønsket meg denne ansiktsmasken fra GlamGlow. Jeg har den hvite fra før av og er kjempefornøyd med den, så jeg har ønsket meg en fuktighetsgivende maske fra dem for å se om den funker like bra. Har bare prøvd den en gang og så langt gir jeg den terningkast 4.

Åh, det var skikkelig godt å kunne unne meg dette, ordentlig luksus for en fattig student! Jeg har virkelig klødd i fingrene etter å oppdatere klesskapet med noen nye plagg som passer “den nye meg” (hahaaa). Når man starter en capsule wardrobe er gulrota en ordentlig shoppingrunde når man har fått testet ut konseptet litt og funnet ut av hva man bruker, liker og trenger, så det var godt å endelig få litt på plass. Jeg var også innom Carlings i dag som skal bestille en jeans til meg. Jeg har så mange fine gensere og topper som passer perfekt til en sort high-waist jeans, så nå kommer jeg faktisk til å bruke dem. Så det ser ut til at jeg endelig begynner å nærme meg en garderobe jeg liker og trives med.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg