Thrift shop treasures

Er det noe jeg har fått sansen for i det siste så er det å kikke i bruktbutikker. Jeg har vært borti flere personer som er skikkelig flinke til å se i bruktbutikker og som finner mange skjulte skatter på den måten, og har ofte tenkt at jeg vil også være en thrift shop queen. Da føler du at du virkelig har gjort et kupp, samtidig som du får noe unikt som ikke alle kan gå og kjøpe på Ikea dagen etter. Men jeg synes det er så vanskelig haha, tror man må gjøre det en god del for å bli flink til å spotte diamantene mellom gamle lampeskjermer og nips fra oldemors hus. Men nå har jeg funnet noen fine skatter jeg tenkte å vise dere!

Norgesglass! De er fine til å ha som oppbevaring på kjøkkenet, så tar de med meg når jeg og Jonas flytter om en måned.


Jeg fant verdens fineste telysholdere jeg tuller ikke! De er så nydelige! Vet ikke helt om dette er sånn himalayasalt eller om de bare er laget av en fin stein, men dritfine var de i hvertfall! Er så glad i steiner og krystaller, så disse var midt i blinken. Kostet ikke mer enn 20kr stk heller.

Og litt lesestoff. Hehe, stor fan av The King og klassikere. Jeg hater egentlig å kjøpe bøker, de tar mye plass og nye bøker koster litt vel mye synes jeg. Men så bruker jeg så lang tid på å lese at det ikke er vits for meg å bruke biblioteket (kan bruke over et år på lese ferdig ei bok lol). Så å kjøpe brukt er perfekt for meg! Disse kostet mellom 10kr og 40kr per stk, og hey, om jeg ikke ha dem lenger kan jeg bare gi de tilbake til en bruktbutikk også lever de evig på den måten. Det er ganske fint synes jeg.

Pleier du å kjøpe brukt? 🙂

1 kommentar
    1. Æ kjøpte faktisk tre bøker på Fretex igår! Bruke vanligvis ikkje å kjøpe så mye brukt, men blir nok mye sånne innkjøp med studentøkonomi 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg