Unexpected turn of events

Jeg trodde vi ble å få svar på søknaden til høyere utdanning i morgen, men vi fikk svar allerede i går. Ikke en dag for tidlig etter min mening, har bare en knapp måned på meg til å være klar og på plass ved studiestart. Ikke mye tid akkurat.

I tillegg har jeg gått med en stor klump i magen de to siste månedene og gruet meg mye til denne dagen. Da jeg fant ut at alle karakterer fra alle år på videregående er med på vitnemålet måtte jeg slukøret innse at sjangsen for å komme inn på realfagsstudiet på NMBU var mikroskopisk. Og jeg hadde gledet meg så mye, ordnet leilighet, fikset alt. Også skulle jeg plutselig ikke komme inn?! Jeg har også for vane å klandre meg selv så til de grader når jeg ikke når målene mine, så jeg har lenge forberedt meg på en ganske lang tur ned i en mørk og håpløs kjeller.

Og i går var dommedag. Med skjelvende hender logget jeg meg inn på samordna opptak og fikk dommen min. Venteplass nummer 32 på realfagsstudiet på NMBU. Men kom inn på optometri i Kongsberg.

Heldigvis ble det ikke noen tur ned i kjelleren. Tvert i mot føler jeg meg faktisk lettet! Som om jeg endelig fikk revet av et gammelt, ekkelt, stinkende plaster som har plaget meg i ukesvis. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre de neste tre årene, hvor jeg skal bo de neste tre årene, og hva jeg må gjøre frem til skolestart. Ok, så ble det ikke realfag. Men jeg har lekt med tanken om å bli optiker i et par år, og nå gleder jeg meg masse til å begynne på studiet!

Hele gårdagen gikk til å ordne leilighet. Først si opp den på Ås, også finne meg boplass på Kongsberg. Det har gått ganske i ett i dag, har søkt på 12 leiligheter, fått tilbud om visning på fire, og allerede i morgen får jeg svar på en leilighet jeg håper på å få!

Jeg er ærlig talt ganske sliten etter i går, haha! Det går raskt i svingene, men resultatene kommer jo deretter, så det er verdt det! Skal holde dere oppdatert i jakten på leilighet, så forhåpentligvis blogges vi asap 🙂

8 kommentarer
    1. Gratulerer så mye! Jeg kom også inn på optometri i Kongsberg.
      Artig at du også søkte på grunnkurset til NMBU. Hadde det selv på førsteplass en lang stund, men så fikk jeg plass på realfagskurs i Kongsberg gjennom lokalt opptak. Fordi jeg er litt kjent i Kongsberg valgte jeg det i stedet og nedprioriterte NMBU, men så fikk jeg plass på optometri og da føltes det riktig.
      Er skikkelig spent nå. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg