Hva skjer med Sirius?

Jeg nevnte kort i forrige innlegg at vi har lov til å ha dyr i leiligheten vår. Say whaaaat? Too good to be true! Er liksom det jeg har håpet på helt siden jeg fikk Sirius, at når tiden var inne for å flytte ut og studere så SKULLE jeg finne en leilighet med tillatt dyrehold. Men realiteten snek seg innpå meg i løpet av årene, og desto mer jeg nærmet meg studentlivet, desto mer innså jeg at akkurat det var en ganske usannsynlig og urealistisk tanke. Men tilfeldig endte jeg opp med en slik leilighet uansett.

Men Sirius sin situasjon har ikke vært så bra de siste par årene. Jeg har flyttet litt rundt, noe som har forvirret han og fått han til å flytte inn i hagen til en av naboene. Der har han bodd i to år nå. Jeg har gjort flerfoldige forsøk på å få han hjem igjen, og på å få han til å forstå at han faktisk bor hos meg. Men hvis jeg slipper han ut, og jeg ikke er tilstede og slipper han inn det sekundet han vil, så stikker han over til naboens hage og blir værende der. Også må vi gjennom hele prosessen på nytt.

Naboen min (hennes hage Sirius har flyttet inn i) har selv hatt katt i mange år, og har faktisk tilbudt seg å ta over Sirius nå som jeg skal flytte. Det er egentlig helt fantastisk, for da får han jo være der han trives aller best! Nå som jeg har funnet leilighet hvor jeg kan ha katt er jeg likevel ganske fristet til å ta han med meg og prøve på nytt. Han kan i hvertfall ikke løpe til naboen min helt fra Kongsberg. Men jeg er redd for at han skal forsøke det, og bli borte. I tillegg kommer vi mest sannsynlig til å dra hjem til jul, og om sommeren, og hvem skal ta seg av han da? Det blir jo bare dyreplageri å skulle fly med han hver gang jeg og Jonas skal på Harstad-tur.

Så jeg kommer ikke til å ta med meg Sirius, og det blir ikke noen ny katt med det første heller. Men jeg er jo glad i dyr, så jeg tenkte å gå til innkjøp av et akvarium og en fisk! Det har jeg ønsket meg i flere år faktisk. Det er ikke såååå mye plass i leiligheta at vi har råd til en tank på 200 liter, så jeg tenkte å finne meg en liten kanskje 35 liters tank, og kjøpe en kampfisk. De er så nydelige, og har så mye personlighet til fisker å være! De trenger heller ikke så mye stell og tilsyn, så om vi skulle ta oss en uke i Harstad kan en medstudent eller kanskje kollega av Jonas dra innom og mate den.

Også er det jo sinnsykt fint med akvarium som en del av interiøret. Trenger nesten ikke ha fisk i det en gang, haha!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg