I morgen

Siste dag i Harstad nå. Det har enda ikke helt slått meg at jeg flytter i morgen, som er ganske utrolig med tanke på at stressnivået mitt har vært “off the charts” hele uka. Lurer på om det vil føles mer ekte i morgen. Blir det å slå meg når vi tar flybussen? Når vi sitter på flyet? Når vi åpner døren til vårt nye hjem for første gang? I morgen kveld kommer jeg til å legge meg for å sove i leiligheten min i Kongsberg, og enda da kommer jeg sikkert til å forvente å våkne opp i Jonas sin seng i Harstad, og innse at alt har vært en drøm. Egentlig synes jeg det er bedre slik da. Heller føle at alt er normalt og som før, enn å være redd og trist hele tiden lol.

Flyttelasset vårt ble hentet på fredag, og det var litt sånn “point of no return”. Kan ikke ombestemme meg nå. Mamma ble litt trist, jeg tok det med knusende ro. I det store og det hele var jeg bare glad for å ha akkurat den delen av flyttinga unnagjort. Slipper å stresse mer med det. I hvertfall før flyttelasset kommer frem.

(tingene våre ferdigpakket på pall, og flyttebilen som kjører av gårde med tingene våre)

De siste dagene har gått til å øve matte. Vi har realfagsmatte i år, men selv om optikerstudiet er åpent for alle med generell studiekompetanse forventes det at vi skal kunne kapittel 1-3 i pensumboka. Skolen arrangerte et mattekurs fra 7 til 12 august, men siden vi flytter så sent fikk jeg ikke mulighet til å delta. Som er litt surt, men jeg klarer heldigvis fint å lære meg det selv. Det meste er ting vi har hatt før, eller ting som bygger på noe vi har hatt før. Så langt synes jeg det vanskeligste er kvadratrøtter og røtter av høyere orden.

Ellers har jeg spist middag hos Jonas sin familie, og selvfølgelig vært og sagt hade til mamma. Litt rart at jeg ikke skal se mamma eller Jonas sine foreldre før jul…

Flyet går i morgen på formiddagen, så det blir tidlig kveld på meg. Vi blogges fra Kongsberg!

2 kommentarer
    1. Æ hadde det heilt likens før vi fløtta! Æ tok det for det meste med ro, og klarte ikke å innse at vi faktisk skulle flytte. Alle tåran og det der kom første kvelden vårres her, for DA gikk det opp for mæ at detta ikkje bare va nåkka ferie, haha 😂 Masse lykke til med fløttinga, håpe dokker får det kjempebra! <3

    2. hehe ja, æ håpe bare at hvis æ skal få et sjokk med tåra og panikk så blir det når æ e kommet hjem i leiligheta og ikke på flyet ?? og tusen takk, føle at vi treng alle “lykke til” vi kan få haha <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg