All study and no play

Vel, livet som student er virkelig ikke lett. Bare en måned inn i studiet, og jeg leser for harde livet med tanke på eksamenene som starter i november. Hjelper det? Kanskje på karakterene, men stressnivået mitt bare øker for hver dag som går. Ser frem til høstferien og praksisuka, for da skal vi ikke gå gjennom noe nytt stoff, så håper jeg får tid til litt ordentlig kvalitetspugging. For akkurat nå er det ikke annet å gjøre enn å prøve å klamre seg fast i svingene.

Jeg var alltid klar over at høyere utdanning kom til å bli tungt, og var forberedt på at overgangen fra vgs til uni ville bli et lite sjokk. Likevel føler jeg meg så dårlig forberedt. Jeg trøster meg med at jeg forhåpentligvis tilpasser meg snart. Så langt har jeg kommet til den konklusjon at enten så studerer jeg, eller så prokrastinerer jeg. Alt som før het trening, blogging, gaming eller generell avslapning, heter heretter prokrastinering. For jeg har egentlig ikke tid til å gjøre noe annet enn å studere.

I tillegg har jeg ikke sovet så godt i det siste, er enda syk, og har en litt tung periode økonomisk, så i dag har bare vært en skikkelig dårlig dag. Heldigvis har jeg en snill kjæreste som gir meg trøst, pepsi max og taco når jeg er deppa. Det lyser virkelig opp dagen og gjør det litt lettere<3

Kattespillet er også et herlig lite avbrekk i hverdagen, haha. Se nå hvor søte de er!

2 kommentarer
    1. Samme her!!! Æ gjør nesten ingenting anna enn å lese pensum eller gjøre andre skole-relaterte ting, og det kom virkelig som et sjokk for mæ, haha… E så mye å sette sæ inn i, vi har jo begynt med den første eksamen nu, også har æ 5 igjen før jul :-((

    2. mairho: I know, det e helt vilt! Hadde gleda mæ sånn til å begynne å trene pole i studio, men æ føle ikke æ har tid til å trene i det hele tatt. Va i bursdag i går, og hadde nesten dårlig samvittighet for at æ ikke holdt mæ hjemme og øvde matte liksom.
      Du får ha masse lykke til på eksamen<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg