Praksis i Tønsberg

Nååå er det lenge siden jeg har blogget, heh.. Nå har jeg nettopp vært i Tønsberg en uke, og før der var jeg sprekksjuk med bihulebetennelse. Summert har de siste par ukene krevd mye av tiden min på hver sin måte.

I Tønsberg hadde jeg min første uke i praksis. Jeg gruet meg masse, for jeg følte ikke jeg kunne noe av det jeg skulle gjøre der og var redd jeg bare skulle stå i butikken og kope i en uke. Men jeg har vært faen så heldig og fikk den beste praksisplassen jeg kunne drømt om! Veilederen min var utrolig dyktig, hjelpsom og supersnill, noe de andre ansatte ved Synsam Tønsberg forsåvidt også var. Jeg har lært så mye den siste uka, og jeg har fått prøve meg på både salg av brille, reparasjon, tilpassing og montering av briller. I tillegg har jeg lært å ta foto av netthinnen og fått være med på synsundersøkelser. Jeg ble så godt tatt vare på, følte meg så velkommen og inkludert fra første dag, kunne virkelig ikke ha håpet på en bedre opplevelse! Så det er mye mulig at jeg søker om å få dra tilbake dit neste gang vi skal i praksis, hehe!

Under oppholdet har jeg bodd hos min bestevenninne Ida Elise og samboeren hennes. Ida Elise har vært en del på jobb om kveldene, men da har jeg fått tid til å bli kjent med kjæresten og samboeren hennes Joakim. Det er nesten litt flaut, for selv om det er min beste venninne møtte jeg først typen hennes i sommer, og de har vært sammen i godt over ett år nå. Så det var på høy tid at jeg ble kjent med Joakim og fikk godkjent han, haha! Han turte å se Lights Out sammen med meg, så han er godkjent for nå.

Ellers har jeg fått utforsket og blitt litt bedre kjent med Tønsberg, jeg har vært på shopping, hatt burger-date med Ida Elise på Kverneriet, spilt masse rummy og femkamp, samt prøvd minigolf for første gang, som jeg faktisk vant! Det hadde jeg aldri trodd!

Jeg tenker å poste et innlegg med innkjøp så snart jeg finner tiden til det. Eksamen nærmer seg med stormskritt, og i skrivende stund er det bare to uker til første eksamen i histologi, så det blir mye lesing fremover! Jeg trøster meg med at når eksamenene er overstått så er det jul<3 Herregud som jeg gleder meg til jul, Harstad og litt ferie nå. Det blir digg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg