Eksamensangst

Nå er jeg hjemme fra ei kort helg i Tønsberg, og rett tilbake til intens eksamenslesing. Lørdagen ble ikke så begivenhetsrik for min del, jeg brukte nok lengre tid på å ordne meg enn på å faktisk feste lol. I allefall, vi var samlet i Tønsberg for å feire Ida Elise sin 23-årsdag. Vi hadde et koselig vors med pizza og kortspillet Fylla, før jeg ble full og sovnet…. Og våknet aldri. Vel, det var nå godt å sove, regner med jeg trengte det.

I Kongsberg går verden sin gang, og jeg har for alvor gått inn i eksamenshelvetet. Man skulle tro jeg hadde lært, visste bedre, så det komme. Men det gjorde jeg ikke. I min surrealistiske boble tenkte jeg at eksamensstress er stress fordi man ikke gjør noe annet enn å lese, noe jeg var ganske forberedt på. “Duh, selvfølgelig skal man lese før eksamen” liksom. Det jeg ikke var forberedt på er denne mentale torturen, hvor jeg til befinner meg i en slags altoppslukende angsttilstand som forteller meg at hvis jeg ikke består eksamen så er livet over. Eventuelt at jeg må ta en GoT-inspirert walk of shame gjennom skolen.

Det hjelper ikke på at jeg har blitt ekstremt slapp, trøtt og sliten de siste ukene. Jeg får faktisk godt med søvn om nettene (ca 7-8 timer), tar en to timers nap på ettermiddagen og sover igjen like godt om natta. Men er fremdeles supertrøtt og sliten hele dagen gjennom. Hva er greia?! Jeg er så lei, først var jeg syk i to måneder, og nå skal jeg være slapp og trøtt 24/7? Uff, regner med det bare er vitaminmangel og jernmangel, men jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe kosttilskudd akkurat nå.

På den lyse siden er det snart jul<3 Og det kan hverken eksamen eller slapphet ta fra meg!

2 kommentarer
    1. Æ føle så sykt med dæ, hold seriøst på å klikke for mæ snart. Lesing e ikke bare bare, og i tillegg må man jo huske alt?!?! Det verste e også å ha så mange forskjellige eksamena etter hverandre! E et stressvrak, og æ trur også at æ kommer til å måtte gå en GoT-walk of shame om æ stryk, hahaha…

    2. mairho: I knooow, etter histologieksamen på mandag e det to uke til eksamen i oftalmisk optikk og deretter to daga til geometrisk optikk. Og etter masse lesing e æ enda ikke sikker på ka forskjellen på de to siste fagan e…. På den positive sida e det her bare enda en grunn til å glede sæ til jul, for da e det endelig over for denne gang lol!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg