Xmas wishlist

Vi er i november, og jeg regner med folk flest har begynt å tenke på julegaver. Jeg begynte med ønskeliste-innlegg for å gjøre det enkelt for en eks å finne gaver til meg, og nå er det blitt en tradisjon. Som voksen får jeg ikke så sykt mange julegaver lenger, det er for det meste fra nærmeste familie, typen og et knippe venner. Og de kjenner meg så godt at de klarer å finne fantastiske gaver til meg uten ønskeliste. Men for tradisjons skyld må jeg nesten bare skrive dette innlegget haha! Er ikke jul uten!

Julepynt

Jeg og Jonas flyttet sammen nå i august, og på studentbudsjett har vi ikke akkurat fått prioritert julepynt. Så å få det i julegave hadde vært fantastisk! Jeg elsker jul og julepynt, og vil ha både juletrepynt, julegardiner, duker, pynteputer og sengetrekk. Adventstake og aventstjerne ønsker jeg meg også. Jeg er glad i tradisjonelle farger som rødt, gull, grønt, sølv osv. Vi har forresten INGEN julepynt, så ingen trenger være redd for å gi meg noe vi allerede har.

 

Tusjpenner fra Tombow

Hint til lillesøster som bor i Oslo hehe. Jeg har ønsket meg tusjpenner fra Tombow i flere måneder, men har ikke hatt økonomien til å kjøpe noen til meg selv ennå. Alle farger er fine! De kan kjøpes på Tudos i Oslo og Panduro på Karl Johan. De kan også bestilles på Tudos.no.

 

Trillekoffert

Jeg har ikke en egen trillekoffert, det er noe jeg ikke har kjøpt til meg selv fordi jeg heller vil bruke pengene mine på sminke og klær. Så om noen vil gi meg en trillekoffert til jul hadde det vært perfekt. Jeg og Jonas har en på deling som vi har fått av foreldrene hans, men jeg skulle gjerne hatt en egen.

 

Penger og gavekort

Livet på studentbudsjett er hardt, trenger jeg si mer? Akkurat nå sparer jeg opp til en tur til tannlegen, for jeg er sikker på at jeg har fått mitt første hull nå. Dessuten har jeg og Jonas tenkt å beholde leiligheta over sommeren, og da trenger jeg penger å betale leie for juli og august når jeg ikke får utbetaling på studielån. Jeg vil også en tur inn til Oslo etter jul, kan ikke tro at jeg har bodd i Kongsberg i tre måneder og ikke har fått besøkt lillesøster ennå!

 

Kjøkkenmaskin og bakeutstyr

Enda flere ting på lista over “ting jeg ønsker meg, men aldri kjøper fordi jeg heller bruker pengene mine på enda en genser og ny negellakk”. Hjemme hos mamma hadde vi jo alt. Hvis jeg ville bake eller lage fancy mat var det null stress, vi hadde ALT av utstyr. Her hjemme har vi ikke miksmaster en gang, og jeg må slukøret innse at disse tingene koster penger og at jeg må skaffe meg det sjæl.

 

Vinglass fra Pip Studios

Jeg drikker egentlig sjeldent vin, det er mest på fest og når mamma drar frem vin til en fancy middag. Men om man først skal drikke vin synes jeg man burde ha glass til det. Jeg har forelsket meg helt i disse glassene fra Pip Studios. De er kanskje litt tacky, men jeg elsker dem! Mest sannsynlig kommer jeg heller ikke til å kjøpe vinglass selv mens jeg er student, så å få de i gave hadde vært fint. De kan bestilles fra linken under.

 https://www.interiorgalleriet.net/categories/service-fra-pip-home

 

The Body Shop

Min bff har fått seg jobb hos The Body Shop, så her er noen ting jeg ønsker meg derfra hehe. Jeg elsker The Body Shop, og det aller meste derfra er innafor. Men såpe, body scrub, lip butter, All in one Face Base (i lyseste nyanse) og Shade Adjusting Drops Lightening står høyt på lista.

 

Det er sikkert 100 flere ting jeg kunne lagt til lista. Jobber med å lage en “master wishlist” i bullet journalen min, en liste over ALT jeg ønsker og trenger som ikke er klær eller sminke. Og det er mye! Må nok bli millionær før jeg får krysset av alt på den lista. Der er alt fra små ting som en enkel papirkutter til dyrere ting som en Nintendo Switch og Polaroid-printer til telefonen. Skal poste min “master wishlist” på bloggen når den er ferdig, så kan jeg oppdatere årlig med nytt bilde av den hvor jeg har fått krysset av det jeg har skaffet meg, så ser alle hva jeg ønsker meg og trenger lol.

Hva ønsker du deg til jul? 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg