“Flere av alternativene kan være riktige”

Nåååå tar jeg meg en velfortjent pause i eksamenslesinga. Jonas er hjemme fra jobb, lørdagspizzaen står i ovnen, og jeg skal snart få et deilig avbrekk med pizza og en episode med noe på netflix.

Jeg har nå kommet til det velkjente punktet i eksamenstresset hvor jeg har “gitt opp”. Jeg har sånn sett ikke gitt opp, jeg leser jo og gir en innsats. Men akkurat nå er jeg så lei at jeg bare vil få det overstått. Det går til og med greit å stryke, jeg vil bare bli ferdig. Jeg liker denne tilstanden bedre enn “å herregud jeg blir å dø”-tilstanden. Jeg gjør en innsats, og er fornøyd med utfallet uansett hva. Men jeg vet at i morgen kveld, før jeg legger meg så kommer jeg til å få et nytt anfall av “jeg blir å dø” akkompagnert av “har jeg egentlig gjort mitt beste? Probably not og i morgen skal jeg få svi for det”. Eksamen er altså på mandag.

I et forsøk på å gjøre det litt lettere har jeg laget meg en liste over ting jeg gleder meg til å gjøre når jeg endelig er ferdig med eksamen

Julebord med klassen

Det skal bli godt å kose seg med julemat og feste sammen med klassen når eksamen er over!

Spille videospill

Etter at eksamensperioden startet har jeg følt enormt for å spille. Jeg vil ta meg en full 48-timers helg på å runde Super Mario 64, jeg vil spille Undertale igjen, Zelda-spillene, spille pokemon, Terraria…. The list goes on! Jeg vet ikke om dette et symptom på abstinenser fra prokrastinering eller at jeg virkelig vil spille ALT, men jeg tenker å ta meg en velfortjent dag eller to med Candy King godteri og favorittspillene mine når dette er over.

Se ferdig alle seriene

Jeg og Jonas er på siste sesong av Friends og siste sesong av Buffy (to serier han ikke har sett), og vi har ennå ikke sett ferdig Stranger Things 2 eller den nyeste sesongen av Riverdale. Rett og slett fordi vi ikke har tid. Vi tar oss et avbrekk med en episode av noe når vi spiser middag, men that’s it. Jonas jobber og jeg studerer. Så når eksamen er over blir det stort netflix-marathon for å få sett ferdig seriene våre.

Pynte meg

Da jeg var i praksis sminket jeg meg hver dag og gikk i ordentlige klær. Og nå? Mottoet mitt er “så lenge jeg kommer meg på skolen er det godt nok”. På fredag dro jeg på skolen med klissvått hår etter morgendusjen, det var ikke pent men jeg var i hvertfall ren. Og det har vært standarden i det siste, jeg klarer å opprettholde personlig hygiene, men glem alt som heter sminke, fresht hår og søte antrekk. Så det blir godt med en post-eksamen glow up!

Jul

Jul har fått en helt ny mening for meg nå. Det er ikke bare fri, god mat, lys, glitter og fest. Det er et symbol på at eksamen er over! Det kommer til å bli fantastisk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg