Dead

Nå, dere… Nå har jeg hatt min andre eksamen i optikk! Herregud for et nervevrak jeg er om dagen, eksamenstress er ikke til å tulle med. Men, bare to igjen nå!

På tirsdag var det eksamen i oftalmisk optikk, og i dag hadde vi geometrisk optikk. Den første eksamen var en prøve med 100 flervalgsspørsmål, mens den andre var vanlig oppgaveløsning med penn og papir. Det har vært noen tøffe dager. Jeg har vært veldig ustrukturert dette semesteret, som har ført til at jeg måtte ta tidenes skippertak på slutten for å forhåpentligvis bestå. Det har vært timesvis med lesing og pugging, men det har heldigvis gitt resultater!

Det blir nok ikke A på noen av eksamenene jeg har hatt så langt, men eksamenene gikk faktisk greit så jeg er sikker på at jeg står! Og det er jeg sjeleglad for, og veldig fornøyd med! Eller… Jeg skulle jo egentlig ønske at jeg hadde tatt studiene mer seriøst fra starten av, vært flinkere til å orientere meg og jobbe strukturert og målrettet, så hadde jeg kanskje kunnet håpe på toppkarakter. Men det er det ikke noe å gjøre med nå, så jeg får bare ta lærdommen med meg videre og gjøre det bedre neste gang.

Til overskriften… Jeg døgnet i natt, så føler meg mildt sagt ganske ødelagt i kroppen nå. Det gjør vondt å ha på seg klær liksom. Jeg sliter så mye med eksamensnerver at jeg ikke får sove, og ligger heller og går over pensum i hodet mitt til jeg blir så usikker at jeg MÅ sjekke hva som er rett. Siden døgnrytmen i utgangspunktet ikke var den beste gikk jeg for å døgne, som gikk helt greit. Men nå! Nå skal jeg legge meg, høre på litt bok og sove leeeenge!

Et bilde fra den tid jeg hadde overskudd til å sminke meg og sånt. Vi blogges så snart jeg får tid!

1 kommentar
    1. FEEL YOU. Har heilt ekstrem eksamensangst, og slit masse med å klare å sovne 🙁 Går gjennom pensumet i hodet 24/7, og angre på at æ ikke begynte å forberede mæ tidligere. Må også ta skikkelig skippertak nu, og det gjør jo bare saken enda verre, haha.. Du må ha masse lykke til med de eksamenan som gjenstår <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg