Oslo!

De siste dagene har jeg vært i Oslo. Vi skulle sitte barnevakt for noen slektninger av Jonas, så jeg dro noen dager i forveien for å besøke lillesøster. Jeg er så glad for at jeg rakk en Oslo-tur før jul, har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått besøkt lillesøster i høst, men nå gikk det!

I motsetning til resten av landets befolkning kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært i Oslo, så jeg har fremdeles masse å se og oppleve i hovedstaden. Denne gangen ble det en tur i botanisk hage, som ikke var det sykeste siden det er vinter. Utendørs minnet det mest om en spøkelsesskog, haha! Men det var mye fint å se inne i palmehuset og victoriahuset.

Vi var også innom julemarkedet “Vinterland” på Karl Johan. Der var det skikkelig julestemning, og det var så koselig å bare gå ned gjennom markedet og se på alle bodene. En bod solgte skikkelig fine lysholdere med julemotiv, som jeg falt helt for, så Amanda og Erlend kjøpte meg adventstaken i julegave! Den er så nydelig, tusen takk<3

Shopping er et selvfølge når jeg er i hovedstaden. Denne gangen ble det litt julegavehandel, og jeg ga meg selv lov til å kjøpe en leppestift fra Mac. Favorittleppestiften min er fra Mac, og jeg har lenge ønsket meg en nude i rosatoner også. Vi har ikke Mac i Kongsberg, så når jeg først var i Oslo måtte jeg bare benytte meg av sjansen til å finne den “perfekte”. Valget falt på Mehr, som har en veldig fin mauve nyanse. Den er kanskje litt mørk til å gå som en nude(?), men jeg kler virkelig ikke lyse leppestifter haha. Jeg er dødsfornøyd i hvertfall, og det føltes godt å unne meg selv noe jeg har ønsket meg lenge.

Jeg har siste eksamen på tirsdag, så de neste dagene er det bare å kjøre på! Jeg føler meg heldigvis ganske godt forberedt på denne, så det blir ikke et skippertak men faktisk repetisjon. Iiiiih, snart ferdig med eksamen!!! Kan nesten ikke vente!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg