Jula 2017

NÅ er det bra lenge siden jeg har blogget! Det er ikke min feil da, vi har vært i krig med NextGenTel ettersom nettet vårt har vært ubrukelig siden november. Nå er det endelig i orden, men nå er det nye problemer med innstillinger på ruteren som gjør at pc-en min ikke finner nettverket… Åh, at det skal være så vanskelig!!! Så nå bruker jeg Jonas sin trådløse nettverkskort-erstatter-usb sak, slik at jeg kan gi lyd fra meg her inne.

Lå oss starte der vi slapp, som var midt i eksamenstida. Selvfølgelig har jeg problemer med det også, av en eller annen grunn får jeg ikke alle resultatene mine på studentweb. Jeg må jo være en magnet for tekniske problemer, for slike ting skjer liksom med meg hele tiden. Men jeg har så langt bestått biologi og optometri-eksamenene med C-er og D-er. Når jeg tenker på krampelesinga før eksamenene er jeg strålende fornøyd, for jeg begynte å studere alt for sent og følte at sjansen for stryk var stor. Nå venter jeg spent på mail fra fysikk-læreren!

Vi dro hjem til Harstad i julen, og der har ting gått i ett kjør! Det har vært fest og middagsselskaper om hverandre, men det var så verdt det! Jeg har virkelig storkost meg, og fått etterlengtet kvalitetstid med venner og familie. Jeg har også fått så mye fint til jul, herregud! Jeg og Jonas fikk faktisk en kjøkkenmaskin  fra Kenwood, og jeg kjenner det klør i fingrene etter å teste den ut! Jeg fikk også denne stjernelampa fra Jonas, som jeg hadde ønsket meg. Så fiiiin<3

 

Det ble også en del cash på meg i julegave. Noe har jeg spart, men jeg har også unnet meg selv noe nytt. Først kjøpte jeg meg ny mascara, og Brow Wiz fra Anastasia. Den har jeg ønsket å teste ut i et par år nå, så det var fint å endelig kunne unne meg den. Mascaraen suger forresten, ikke kjøp den! Sykt vanskelig å jobbe med, og vippene blir klumpete som fy. Jeg har brukt brynspudder hele livet mitt, så å bruke en “blyant” var litt utfordrende i starten, men nå begynner jeg å få teken på det. Jeg liker den veldig godt, så det var fint at den ikke var et bomkjøp, når mascaraen var så skuffende.

Haha, her har jeg vært EKSTREMT forsiktig med mascaraen. Her har jeg også på meg Brow Wiz og leppestiften Mehr fra MAC.

Det ble også en ny vinterkåpe og nye vintersko. Jeg har ett par med vintersko, så jeg trengte sårt et par til. Jeg ønsket meg noen som var litt fine, slik at det ikke ser helt krasj ut hvis jeg har på meg en fin vinterkåpe, så det ble disse. Jeg var superskeptisk først, ettersom de har litt høyde på hælen, men de er faktisk helt fantastiske å gå i! Jeg kjenner ikke noe til hælhøyden i det hele tatt, og grepet på snøen er amazing! Det eneste som er trist er at de har fått noen stygge merker allerede, men de kostet ikke mer enn 600kr så jeg synes ikke det er så rart.

Kåpen ble en ordinær svart en fra BikBok. Ikke noe spesielt, men den er fin og varm, og kostet ikke så alt for mye.

 

Her er et par bilder fra nyttårsaften. Vi fikk samlet en god gjeng og feiret hos Ida Elise. Vi spilte mye beer-pong, også hadde de et sånn “shot roulette” spill som var sykt gøy! Jeg var heldig og fikk bare gode shots, haha! Forøvrig har jeg ikke så mye å si om nyttårsaften, annet enn at det var en amazing slutt på 2017, og en fantastisk start på 2018<3

 

Skulle virkelig ønske vi fikk et par dager til oppe i Harstad, men skolen begynner igjen allerede i morgen. Hjemturen var litt kjip, for det første hadde det snødd sikkert over en meter siden sist vi var her, så vi måtte bare ploge oss frem til døra. Men det verste var at fryseren i kombiskapet vårt har sluttet å funke, så all maten vi trodde vi hadde var det bare å kaste 🙁 Og jeg som hadde vært så flink og fryst alt som kunne fryses før vi dro, slik at vi skulle slippe å kjøpe masse ny mat når vi kom hjem.

Før vi hadde ploget oss gjennom….

Uff, jeg hater når innleggene blir så grusomt lange! Men er jo sånn det blir når jeg skal prøve å skvise en måned med opplevelser og festligheter inn i ett innlegg. Senere håper jeg på å få postet innlegg med årskavalkade for 2017 og nyttårsforsettene mine. Krysser fingrene for at jeg får muligheten til det!

Godt nyttår folkens! Håper dere får et fantastisk 2018!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg