Mål for 2018

På igjen, med nytt år og nye muligheter! Så er det å bestemme seg for hvilke muligheter man vil benytte seg av i det nye året. Men først tenkte jeg å gå gjennom forsettene for 2017 og se hvordan det gikk med dem. Det blir jo litt gøy!

Målene mine for 2017 var å trene jevnlig, starte en bullet journal, få 5 i norsk og nynorsk og bruke mindre penger i kantina. Jeg kan stolt si at jeg klarte to av fire! Det går litt opp og ned med bullet journalen, ettersom hvor mye tid jeg har til overs. Men jeg har skrevet ut min første, og er nå på min andre. Og jeg elsker det ennå! Jeg klarte også å få 5 i de skriftlige norskfagene, som jeg er kjempefornøyd med. Trening er det verre med. Jeg startet 2017 greit med minst en økt i uka, men falt etter hvert av. Jeg vet faktisk ikke om jeg klarte å bli flinkere til å ha med egen mat på skolen, så jeg sier nei til den altså.

Så til målene for 2018!

Begynne å trene pole

Haha denne går visst igjen hvert år! Nå har jeg ikke trent pole siden i sommer, så det er på høy tid at jeg tar det opp igjen. På toppen av det hele er det faktisk et polestudio her i Kongsberg, så nå får jeg det jeg alltid har ønsket meg!

 

Jobbe jevnere med studiene

Jeg har muligens den verste selvdisiplinen i hele verden. På videregående gikk det greit fordi vi ble “tvunget” til å jobbe på skolen, men på høyskole er vi nesten aldri på skolen, og enda da er forelesningene uobligatorisk. Det er fort gjort å sove over den forelesninga fordi du heller kan lese pensum senere. Også er det lett å ikke lese pensum, for det kan du alltids gjøre i morgen. Og plutselig er det eksamen, og du må presse hele pensum inn i hodet på en uke. Så ja, om jeg hadde klart å bare gi en litt større innsats i hverdagen tror jeg det hadde hjulpet mye!

 

Få meg jobb

Etter å ha studert i 5 måneder ser jeg nå at jeg har mye mer fritid en jeg trodde jeg ble å ha. Det har vært sykt deilig med helgene fri, men jeg er klar for litt ekstra cash nå haha! Dessuten er flere skoledager så korte at jeg helt fint kan jobbe i hverdagen også (det var det bare å glemme på videregående lol). Dessuten har jeg og Jonas tenkt å beholde leiligheta over sommeren, så da trenger jeg litt inntekt til leie når jeg ikke får utbetalt på studielån.

 

Kutte ned på Pepsi Max

Haha, dette er en liten del av en større plan som er å spare penger. Kort fortalt drikker jeg alt for mye pepsi, og om jeg først har det i hus er jeg ustoppelig. Drikker lett en hel flaske på 2 timer. Det er penger ned i vasken (magen), når jeg heller kan drikke vann eller noe annet. Jeg skal ikke slutte heeeelt, men om jeg kunne klart å holde brusdrikking til helgene tror jeg det hadde hjulpet mye!

 

Hva er dine mål for 2018? 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg